Pagina 3 van: Bestelauto nr. 1 – 2015

INHOUD
3 bestelauto nr. 1 – 2015
4 VW Caddy en T6
Voor de bedrijfswagendivisie van Volks-
wagen is 2015 een belangrijk jaar.
Zowel de Caddy als de Transporter
zijn compleet vernieuwd. Wij gaan in
op de noviteiten.
6 Fiat Doblò Cargo
Op de IAA 2014 werd hij voor het eerst
getoond, de nieuwe Fiat Doblò Cargo.
Onlangs reed Bestelauto met deze Itali-
aanse besteller in en rond Turijn de eer-
ste kilometers.
Automatic for
Winterexperience
met Vito 4×4
Bestelauto ging naar het hoge noorden om te rijden
met de nieuwe Mercedes-Benz Vito 4×4. Het is vooral
de elektronica die het rijden in de sneeuw en op ijs zo
makkelijk en vooral veilig maakt. Weinig glibberen en
glijden dus.
Met de stroom mee
Inmiddels rijden er, dankzij forse subsidies, al heel wat Nissan
e-NV200’s in Nederland rond. Dat levert vaak problemen op bij
de laadpalen. Want die zijn er, zeker in de grote steden, lang
niet altijd genoeg. We laten drie gebruikers aan het woord
en testen zelf de
e-NV200 in de
praktijk.
8 Nieuwe modellen
PSA presenteerde onlangs de nieuwe
Citroën Berlingo en Peugeot Partner,
Mitsubishi komt met de nieuwe L200
Pick-up en Mercedes-Benz komt als eerste
premium-merk met een pick-up model.
11 Wetten en regels
bestelauto
De overheid heeft de laatste jaren de
bestelauto-eigenaar op de korrel. De
hoogste tijd dus voor een overzicht van
de nieuwste wetten en regels.
Van de Autobrief tot de tachograaf en
de Duitse tol. Verladersorganisatie EVO
praat ons even helemaal bij.
26 Koeriers hebben
speciale wensen
Vossink Transport uit Swifterbant inves-
teerde in 15 nieuwe Opel Movano’s via
autocentrum Van Vliet uit Woerden.
Maar wel Movano’s op maat, geschikt
voor het koerierswerk.
32 Flexibel digitaliseren
Groeneveld Lubrication Solutions inves-
teerde de afgelopen jaren fors in stan-
daardisatie van de bestelbussen en de
inrichting hiervan, om daarna de papie-
ren werkbonnen te vervangen door een
digitale versie. Een ‘toughbook’ dus in
onze rubriek ‘Automatisering’.
34 ‘Less is more’
Bij autoreclame moet meteen te zien
zijn wie je bent of wat je doet. Marcel
Vermeulen, eigenaar van Vermeulen &
Vermeulen in Drunen is onder de merk-
naam wrapmyride.nl uitgegroeid tot
een echte wrapspecialist.
22
28
the people
Bestelauto testte drie grote bestelauto’s
met automatische transmissie. Zeker in
stadsverkeer is dit de ideale manier van
schakelen.
12
April 2015
Eisma’s vakblad voor bestelauto-
gebruikers en wagenparkbeheerders
Redactie:
Hoofdredactie: Arjan Velthoven
Telefoon: (088) 29 44 709
a.velthoven@eisma.nl
Paul Quaedvlieg
Telefoon: (088) 29 44 704
p.quaedvlieg@eisma.nl
Vormgeving:
ZeeDesign – Witmarsum
E-mail redactie:
redactie.bestelauto@eisma.nl
Adres: Informaticaweg 3,
7007 CP Doetinchem
Postbus 361, 7000 AJ Doetinchem
Aan dit nummer werkten mee:
Jan Lieftink, Wouter Mooij,
Bert Roozendaal en Henk Stam
Lid International
Van of the Year jury:
Arjan Velthoven
Uitgave:
Eisma Industrialmedia b.v.
Informaticaweg 3,
7007 CP Doetinchem
Postbus 361, 7000 AJ Doetinchem.
Directie:
Egbert van Hes, algemeen directeur,
Bouke Hoving, financieel directeur,
Gerbert Tiecken, uitgeefdirecteur
Uitgever:
Cobie te Nijenhuis
Advertentie-exploitatie:
Verkoop: Menno ter Braak
Telefoon: (088) 29 44 736
Mob. 06 3176 8832
m.terbraak@eisma.nl
Taco Kok
tel: (088) 294 49 75
t.kok@eisma.nl
Salesmanager: Cobie te Nijenhuis
tel.: (088) 294 47 35
Traffic: ZeeDesign
tel.: (0517) 531 672
fax: (0517) 531 810
bestelauto@zeedesign.nl
Marketing: Imke Hammerman
tel.: (088) 294 47 60
i.hammerman@eisma.nl
Bankrelatie:
Voor Nederland:
Rabobank Leeuwarden-Noordwest
Friesland
IBAN: NL98RABO0365911100
BIC: RABONL2U
voor België:
Postcheque Brussel: 000-0007463-91
Productie:
DTP & Prepress: ZeeDesign
Druk: Roto Smeets
Copyright:
© 2015 Eisma Industrialmedia,
Leeuwarden.
Algemene voorwaarden | Niets uit deze uitgave
mag worden verveelvoudigd en/of overgeno-
men, in enige vorm of op enige wijze, hetzij
elektronisch, mechanisch, door fotokopieën of
enige andere manier, zonder voorafgaande
schriftelijke toestemming van de uitgever.
Uitgever en auteurs aanvaarden dan ook geen
enkele aansprakelijkheid voor schade, van
welke aard ook, die het gevolg is van hande-
lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op
bedoelde informatie. Gebruikers van dit blad
wordt met nadruk aangeraden deze informatie
niet geïsoleerd te gebruiken, maar af te gaan
op hun professionele kennis en ervaring en de
te gebruiken informatie te controleren.
03_inhoud.indd 3 31-03-15 15:57