Pagina 31 van: Bestelauto nr. 1 – 2016

31 bestelauto nr. 1 – 2016
VERHUUR
en het klopt gewoon.” Zelfs is Schuffe-
lers er ook zo ingestapt. “Vanaf dag
één kon ik het. Je moet wel weten hoe
het allemaal moet, maar het is geen
rocket science. Zelf had ik ook geen
verstand van busjes. Daarvoor moet je
gewoon de juiste contacten hebben en
de busjes goed onderhouden. De bus-
sen maken tenslotte het geld. Als je
daaraan achterstallig onderhoud
pleegt, ben je vroeg of laat de Sjaak.
Preventief onderhoud dus. Omdat we
dat regelmatig doen, hebben we wei-
nig last van pechgevallen.”
Voor Schuffelers heeft ook dat alles te
maken met service en klantbeleving,
Alles digitaal, van reserveren tot in- en uitchecken
“Wanneer je een busje komt halen, wil je het liefst direct inchecken en wegrijden. Zonder gedoe
met kopietjes van rijbewijs en contracten”, zegt Giel Schuffelers, eigenaar van verhuurbedrijf
BusterRent uit Amsterdam. Met een nieuw online verhuursysteem verkortte het bedrijf de wachttijd
van de klanten met meer dan de helft. “Omdat klanten vooraf alles digitaal doorgeven, hoeven ze
hier alleen nog maar te tekenen en kunnen ze zo wegrijden.”
komen klanten terug met een smile.
Laatst had iemand zijn vriendin van-
uit Montenegro naar Nederland ge-
haald met haar hele hebben en
houden. Daar doen wij niet moeilijk
over. Onze vaste klantenbasis wordt
ook steeds groter. Zo hebben we een
oud stel, die mij aan mijn opa en oma
doen denken. Zij rijden elke keer naar
België op en neer voor een goede
prijs.” Voor vaste klanten wil Schuffe-
lers ook graag een goede deal sluiten.
“Onze marge is lager dan die van an-
dere partijen. Om een bedrijf op te
bouwen heb je dat nodig.”
Wagenpark
Omdat BusterRent bussen koopt met
‘de kop eraf’ is de aanschaf een stuk
goedkoper. “We kopen in via internet,
via een grote inkooppartij. Dat kun-
nen bijvoorbeeld bussen zijn die uit
een faillisement komen of die aan een
veiling worden aangeboden”, zegt
Schuffelers. “Omdat ze gemiddeld al
tussen 50.000 en 100.000 km op de
teller hebben staan, kunnen we er
meer aanschaffen en sneller groeien.
Bovendien helpt het dat we busjes lan-
ger laten doorrijden. Daardoor kun-
nen we de busjes kilometervrij
aanbieden.”
Voor BusterRent heeft Schuffelers een
franchiseformule voor ogen, maar
eerst wil hij uitbreiden. “Het moeten
minimaal 50 bussen worden”, zegt hij.
“Wanneer dat bereikt is, denk ik dat
de formule vrij gemakkelijk franchise-
baar is. Het systeem staat er immers
Online huren heeft de toekomst, denkt Giel Schuffelers van BusterRent: “Geen gedoe meer met het maken van kopietjes van een ID-kaart, een creditcard en het checken van de
kredietwaardigheid van de creditcard.”
die hij blijft benadrukken. Van de
website tot het weer inleveren van de
bus. “Het moet van A tot Z kloppen,
tot in het kleinste detail. Ik zou het
bijvoorbeeld niet over mijn hart kun-
nen verkrijgen om geen lekkere vers-
gemalen koffie te serveren. Of dat
klanten hier rijen dik staan te wach-
ten. Dankzij het nieuwe systeem hoeft
dat ook niet, maar rijden klanten bin-
nen 10 minuten weg met de door hen
gehuurde bus. Dat is dus een busje
huren 2.0, of gewoon een busje huren
zonder gedoe.”
Sjoukje Dijkstra
30-31_busterrent.indd 31 12-05-16 10:18