Pagina 3 van: Bestelauto nr. 1 – 2018

INHOUD
3bestelauto nr. 1 – 2018
4 Changing times
De bestelauto wordt onderdeel van het
Internet of Things.
6 PSA gaat van twee-
naar drieling
PSA presenteert de nieuwe Berlingo, de
Rifter en de Combo.
8 + 9 Iveco wint de
IVOTY-award en ander
elektrisch nieuws…
10 Vrijstelling van de
tacho
In sommige bestelauto’s heb je een ta-
chograaf nodig. Evofenedex laat zien
dat het ook zonder kan.
11 Een Mercedes in het
terrein
Bestelauto testte de nieuwe Mercedes
X-Klasse pickup.
Klein maar fijn
Wederopstanding
van Maxus
De Maxus bestelauto is al jaren onder ons, maar door
SAIC Motor wordt het voertuig nu
met een elektrische aandrijflijn gepre-
senteerd. Wat zijn zijn kansen?
Dat kastje past wèl!
Er komen steeds meer elektrische bestelauto’s op de markt.
Interessant, maar hoe weet je nu of dat ook wat voor jouw
bedrijf is.
Mobility
Heroes legt
het uit en staat
klaar voor
advies.
16 Zó makkelijk
Het dagelijks werken met de Renault
Kangoo ZE is een fluitje van een cent.
18 Wijkverpleging voor
de boer
Bert Roozendaal trok zijn laarzen aan
en zag de Citroën Jumpy aan het werk
op het platteland.
24 Onderweg met de
nieuwe Sprinter
De nieuwe Mercedes-Benz Sprinter
staat bol van de moderne technologie.
Maar tulpen ermee vervoeren gaat ook
prima…
26 Alleen maar beter
Net toen we dachten dat de Ford Tran-
sit Custom echt niet meer beter kon,
bewees Ford het tegendeel…
28 Baby Olifant
Schmitz Cargobull brengt een box-op-
bouw uit voor de bestelauto. Wij pro-
beerden hem als eerste uit.
30 Groot en elektrisch
De Master ZE van Renault is de eerste
echt grote elektrische besteller. Wij
reden hem in Lissabon.
32 Plinten in een MAN
Plinten- en Profielen Centrale (PPC) wil
(bijna) het hele wagenpark overzetten
naar MAN.
34 Een voordelige Vivaro
De Opel Vivaro, maar dan zonder die
torenhoge bijtelling. Dat is de Vivaro
Tax Edition die Opel-dealer Van Kouwen
bedacht.
20
22
Elektrische bestelauto’s zijn er in soorten en maten.
Bestelauto ging een weekje op pad met een van de
kleinste van het stel: de Volkswagen
E-Load up! Hoe presteert deze bestel-
versie van de populaire UP! 12
mei 2018
Eisma’s vakblad voor bestelauto-
gebruikers en wagenparkbeheerders
Redactie:
Hoofdredactie: Arjan Velthoven
Telefoon: (088) 29 44 709
a.velthoven@eisma.nl
Vormgeving:
ZeeDesign – Witmarsum
E-mail redactie:
redactie.bestelauto@eisma.nl
Adres: Informaticaweg 3,
7007 CP Doetinchem
Aan dit nummer werkten mee:
Koos Groenewold, Jan Lieftink,
Marcel te Lindert, Bert Roozendaal,
Henk Stam
Lid International
Van of the Year jury:
Arjan Velthoven
Uitgave:
Eisma Industriemedia b.v.
Informaticaweg 3,
7007 CP Doetinchem
Directie:
Egbert van Hes, algemeen directeur
Uitgever:
Rens Sturrus
Advertentie-exploitatie:
Verkoop: Yvette van Hal
tel. (088) 29 44 760
y.vanhal@eisma.nl
Traffic: ZeeDesign
tel.: (0517) 343 000
bestelauto@zeedesign.nl
Marketing: Jacqueline Graven
(088) 29 44 943
j.graven@eisma.nl
Bankrelatie:
Voor Nederland:
Rabobank Leeuwarden-Noordwest
Friesland
IBAN: NL98RABO0365911100
BIC: RABONL2U
voor België:
Postcheque Brussel: 000-0007463-91
Productie:
DTP & Prepress: ZeeDesign
Druk: Senefelder Misset
Copyright:
© 2018 Eisma Industriemedia,
Leeuwarden.
Algemene voorwaarden | Niets uit deze
uitgave mag worden verveelvoudigd en/of
overgenomen, in enige vorm of op enige
wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door
fotokopieën of enige andere manier, zonder
voorafgaande schriftelijke toestemming van
de uitgever. Uitgever en auteurs aanvaarden
dan ook geen enkele aansprakelijkheid voor
schade, van welke aard ook, die het gevolg
is van handelingen en/of beslissingen die
gebaseerd zijn op bedoelde informatie.
Gebruikers van dit blad wordt met nadruk
aangeraden deze informatie niet geïsoleerd
te gebruiken, maar af te gaan op hun
professionele kennis en ervaring en de te
gebruiken informatie te controleren.
03_inhoud.indd 3 03-05-18 08:08