30 bestelauto nr. 2 – 2021
Of je nu in een prachtige binnenstad
rijdt of niet, de eDeliver 9 stoot niets
uit en is dus altijd welkom.
Maximale entree
Maxus eDeliver 9
Het Chinese merk Maxus maakte vorig jaar al
een sterke entree op de Nederlandse markt met
de eDeliver 3, en doet daar dit jaar nog een
schepje bovenop met de eDeliver 9, een bestel-
auto in het 3,5-tons segment. Bestelauto voelde
de eDeliver 9 een week lang aan de tand.
Het is een prettig weerzien met de eDeliver 9, want
de auto die we van importeur Maxomotive Nederland
krijgen geleverd is dezelfde als die we eerder voor
een rij-impressie door Amsterdam stuurden. Het is de
L3H2-versie, 594 cm lang en 253 cm hoog. De wielbasis
bedraagt 376 cm. De eDeliver 9 is inmiddels voorzien
van groenwitte bestickering met de nodige aanbevelin-
gen. De wrapping verhult de fraaie carrosserie van de
eDeliver 9 niet. Hij heeft echt een eigen gezicht, met
een front dat een mix is van ronde en wat scherpere
vormen. Achter het grote logo gaat de stekkeraanslui-
ting schuil. De Maxus is standaard voorzien van stalen
velgen met wieldoppen, op ons model zitten ook nog
TEST Tekst & foto’s: Arjan Velthoven
sidebars ter bescherming. Prominent op de achterkant:
een camera die bij achteruitrijden de wereld aan de
achterzijde van de auto moet laten zien. De eDeliver 9 is
overigens voorzien van parkeersensoren rondom. Voor-
dat we instappen gaan we even op de grond liggen voor
een blik onder de auto. Daar hangt het accupakket, het
grootste mogelijke, goed voor 89 kWh. De bodemvrij-
heid is maar liefst 25 cm.
Jashaakje
Het interieur van de Maxus eDeliver 9 is al even mo-
dern als het uiterlijk. Hier is echt een designer aan het
werk geweest die wist wat een West-Europese klant ver-
wacht. Een net ontworpen dashboard van acceptabele
materialen, met heel veel bergruimte. Ook zien we grote
deurvakken, ruimte onder de bijrijdersbank en tegen
het dak. De stoel zit goed en is goed verstelbaar. Dat is
belangrijk, want het stuur is enkel in hoogte verstelbaar,
niet in diepte. Toch is er een goede zitpositie te creëren.
De achterwand is niet bekleed en we vinden ook geen
haakje om onze jas op te hangen. Voor ons zien we een
deels digitaal display, en op het dashboard staat een
kloek, 10 inch groot display met veel informatie. Navi-
30-31_testmaxusedeliver9.indd 30 02-09-21 11:45