32 bestelauto nr. 2 – 2021
De Kangoo en de Express vormen vanaf nu een extra breed aanbod van Renault in dit segment.
Franse tweeling
Eerste rit met nieuwe Renault Kangoo en Express
Renault heeft haar Kangoo vernieuwd en
verraste iedereen door ook de aloude typenaam
Express weer te gaan gebruiken voor een
bestelauto. Twee nieuwe Renaults dus, en
Bestelauto kon ze gaan rijden.
In eerdere artikelen besteedden we al veel aandacht
aan de nieuwe Kangoo en Express. Daarom gaan we ons
hier focussen op hoe de nieuwe Renaults aanvoelen en
bevallen in de praktijk. Allereerst kiezen we voor een
Kangoo in wat Cassiopea-grijs heet. De Kangoo heeft een
volledig nieuw ontworpen front, met een fraaie grille,
RIJ-IMPRESSIE Tekst: Arjan Velthoven – Foto’s: Bestelauto, Renault
wat chroom en koplampen die volledig zijn voorzien
van led-techniek. Je kunt het niet zien maar de licht-
gewelfde motorkap is gemaakt van aluminium. De
carrosserie van de Kangoo heeft aan beide kanten brede
schouders. Dat oogt stoer en geeft de auto wat meer
body. Ook de achterzijde is fraai gestileerd, nog altijd
met de achterdeuren in de verhouding 2/3 – 1/3, maar we
zien ook mooie nieuwe achterlichtunits. Op de achter-
kant van het dak zit een kloeke camera. Als we later de
specificaties van het oude en nieuwe model checken,
zien we dat de Kangoo langer en breder is geworden.
Alleen de hoogte is nog min of meer gelijk aan het vorige
model. De wielbasis groeit met 2 cm. In de laadruimte
van de Kangoo staat 280 kg lading, waaromheen we met
ons meetlint de dimensies van de laadruimte meten. Die
zijn: 175 cm lengte, 140 cm breedte en 115 cm hoogte.
Ten opzichte van het oude model wint de Kangoo 4 cm
32-33_renaultrij-impressie.indd 32 02-09-21 11:46