
Autoleaseman gaat de breedte in met een aantal nieuwe activiteiten en vernieuwende concepten. De specialist in mobiliteitsoplossingen van 1 uur tot 72 maanden breidt zijn activiteiten uit met een compleet nieuwe divisie: Autoleaseman Consultancy. Met een uitgebreid team van gerenommeerde automotive specialisten focust Autoleaseman Consultancy nadrukkelijk op business development support in de transitie van het bezit naar het gebruik van de auto.
Autoleaseman Consultancy is inmiddels operationeel en richt zich op oplossingen voor productie, concepten en strategieën voor B2B-partners in de automotive sector. In alle gevallen ligt de nadruk daarbij op het begeleiden van automotive partners in de transitie van het bezit naar het gebruik van een auto. Die partners variëren van (auto)importeurs, grote dealergroepen en leasemaatschappijen tot individuele dealerbedrijven, universelen, ketens en brancheorganisaties.
De support waarin Autoleaseman Consultancy zich specialiseert, loopt uiteen van het bewerken van de zakelijke markt, private en financial lease-initiatieven, bedrijfswagenstrategieën en –oplossingen tot aan MAAS (Mobility As A Service). In alle gevallen begeleidt Autoleaseman Consultancy opdrachtgevers met een complete, diepgaande aanpak die drijft op drie opvolgende pijlers: Inventarisatie, Strategie en Conclusie. Desgewenst vult Autoleaseman Consultancy ook de volgende, vierde stap – Implementatie – in.
Autoleaseman Consultancy begeleidt partijen in dat uitgebreide business development proces op alle fronten met een uitgebreid team van ervaren specialisten en bewezen namen uit de automotive sector, elk met zijn eigen specialisme. Terreinen waarop de consultants van Autoleaseman Consultancy maatwerk bieden, zijn onder meer marktanalyse, sales- en marketingstrategieën, aftersales, franchising, business development, remarketing, leaseprocessen en –systemen, bedrijfswagens, fleetsales, wagenparkbeheer, inkoop, herstructurering & faillissementen en coaching, workshops & presentaties. “2018 is voor Autoleaseman in alle opzichten een jaar waarin we de breedte in gaan en onze vleugels spreiden”, verklaart Maik Dielissen, directeur van Autoleaseman. “Autoleaseman Consultancy is de eerste stap in dat proces, waarmee we een zeer gevarieerd pakket aan B2B-oplossingen voor de autosector bieden. De focus daarbij ligt altijd op het gebruik van de auto, want daar ligt de toekomst. Met een uitgebreid team van ervaren automotive specialisten leveren we maatwerk voor alle distributiepartners in deze sector, groot én klein.”