
Duracar, het Nederlandse bedrijf dat de elektrische DiVa bestelauto ontwikkelde, is in gesprek met bestaande en nieuwe investeerders over hoe men verder zal gaan. Men werkt een aan langere versie van de auto en zoekt importeurs. Duracar is nioet in gevaar gekomen door de surséance van moederbedrijf Econcern. Volgens woordvoerder Guido Boosten op de website ZERauto is men in gesprek met diverse partijen. Inmiddels plant men aan de auto zelf, mede op grond van gebruikers ervaringen, de nodige veranderingen. Zo wordt de laadruimte vergroot van 2.200 liter naar 3.000 liter omdat volgens Boosten voor de gebruikers volume belangrijker is dan laadvermogen. Verder worden de zwenkdeuren achter breder, zodat een europallet in de auto past. Om het laadvolume te laten groeien neemt de lengte van de 3,4 meter lange DiVa toe met circa 30 centimeter (foto).
Voor de verkoop wil Duracar zaken gaan doen met wat men noemt ‘meer traditionele partijen’. Boosten zegt daaroiver in ZERauto: ‘Het is een compleet nieuw product. Klanten moeten vertrouwen ervaren bij aanschaf en gebruikt. Dan kom je er niet met een soort webwinkel maar moet je heel zichtbaar zijn.’ De ambitie is om de auto in 28 Europese landen (incl. Israel) aan te bieden. Contracten met 12 importeurs zijn al afgesloten.
Bron: ZERauto