Nieuws

Nieuwe kunststof laadruimtebekleding

1

Kunststof Forte levert een nieuwe laadruimte bescherming: PCD Superior. Omvallende lading in de bedrijfswagen leidt snel tot schade aan de zijpanelen. Met als gevolg ongewenste kosten, imago- en waardeverlies. De nieuwe PCD Superior laadruimtebekleding voorkomt schade, wat uiteindelijk resulteert in minder herstelkosten, een betere uitstraling en een hogere restwaarde van de bedrijfswagen.

Kunststof Forte levert als eerste PCD Superior laadruimtebekledingEen van de belangrijkste kenmerken van de PCD laadruimtebekleding is de zeer hoge slagvastheid, die vele malen hoger is dan van hout. In vergelijking tot hout of normale kunststof platen levert PCD Superior ruimtewinst op en een lager geluidsniveau; in combinatie met de separatiewand van PCD tot 12 decibel minder. Aanbrengen van een maatpakket doet Kunststof Forte in slechts enkele uren.

“Gebruikers van bedrijfswagens, van zelfstandig ondernemers tot werknemers, weten welke schade omvallende lading veroorzaakt”, aldus Joke Goudswaard, directeur van Kunststof Forte. “Natuurlijk geef je een laadruimte beschermende beplating. Meestal uit kunststof sandwichplaat of hout. Maar die bieden onvoldoende weerstand als zware lading omvalt. Die gaat daar dwars doorheen. Met als gevolg niet te claimen schade aan de binnenbeplating én aan de carrosseriepanelen. Dat kost geld en tijd: per direct om te laten herstellen of later qua restwaarde. PCD Superior laadruimtebekleding is slechts 2 millimeter dik en komt direct op de panelen. Het heeft een enorme slagvastheid (weerstand tegen zware impact). Die van PCD is 20.000 Newton, bij hout is de vergelijkbare waarde 800 Newton.”

PCD Superior laadruimtebekleding is een zeer sterk kunststof plaatmateriaal, dat vele millimeters ruimtewinst oplevert. Joke Goudswaard: “Door het dunne materiaal en de deels rechtstreekse verlijming op de zijpanelen tussen het frame, blijft de hele laadruimte nuttig beschikbaar. Maar zeker zo belangrijk: het frame blijft vrij om de lading aan te verankeren – een wettelijke verplichting die in Duitsland al geldt en waarin Nederland snel volgt – of om de interieurinrichting op te monteren. Dat lukt niet met volledige beplating. Het PCD—materiaal is a-polair waardoor er nauwelijks iets aan hecht. Dus ziet de auto er van binnen altijd strak uit. Net als de buitenkant, want de overbekende butsen zijn er niet. Dat levert een strakkere auto en dus een veel hogere restwaarde op. PCD Superior is bovendien veel lichter dan hout, wat uiteindelijk brandstof scheelt. PCD gaat gaat een autoleven lang mee. en geeft als neveneffect geluidsreductie. Gecombineerd met onze hoogwaardige separatiewand tot wel 12 decibel in de cabine.”

Het materiaal is er voor bijna alle merken als computergesneden maatpakket. Dat brengt de montagetijd door Kunststof Forte, universeel dealer van de PCD laadruimtebekleding in Nederland, terug tot slechts enkele uren. Joke Goudswaard: “De producent testte het product uitvoerig en maakt het in eigen beheer. Als speciaalbedrijf in kunststof materialen en met een jarenlange ervaring als autoschadebedrijf, zien wij een brede toepassing. Van zelfstandige ondernemers tot fleetowners en leasebedrijven.”

 

 

1 reactie op “Nieuwe kunststof laadruimtebekleding

  1. Patrick Bastiaanse schreef:

    Goede dag , graag een offerte voor opmaat gemaakte binnenbekleding voor een Opel combo kenteken v-552-zx

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.