Nieuws

Opel start verkoop Vivaro in Rusland

Opel is terug in Rusland. Binnenkort start daar de verkoop van de Opel Vivaro. De terugkeer van Opel in Rusland is een belangrijke stap in Opels groeistrategie PACE!, in het kader waarvan Opel onder meer nieuwe afzetmarkten aanboort.

In tegenstelling tot de Opel Grandland X, die gebouwd wordt in het Duitse Eisenach, wordt de Opel Zafira Life geproduceerd in de fabriek in Kaluga, zo’n 200 kilometer ten zuiden van Moskou. Begin 2020 start hier ook de lokale productie van de Opel Vivaro bedrijfswagen.

“Een aanzienlijke toename van onze winstgevende export is een van de belangrijkste pijlers onder ons plan PACE! Met onze comeback in Rusland boeken we aanzienlijke vooruitgang op dit gebied”, zegt Michael Lohscheller, CEO van Opel. “We zullen onze inzet in het land de komende jaren stap voor stap verhogen en ons productaanbod vergroten. Zo gaan we de komende tijd ten minste één belangrijk model per jaar introduceren. Zoals in elke markt, heeft winstgroei en een hoge klanttevredenheid topprioriteit.”

“Dit is een fantastische comeback van Opel in Rusland. We hebben het voordeel dat we de fabriek in Kaluga kunnen gebruiken en direct lokaal kunnen produceren. We zijn blij dat we Russische klanten een concurrerend en kwalitatief hoogstaand product kunnen bieden dat is gebaseerd op de beste ontwikkelingen van Duitse engineering”, benadrukt Paul Willcox, CEO voor de regio Eurazië.

Opel heeft een lange traditie en een uitstekende reputatie in Rusland. Met de terugkeer wordt de aanwezigheid van Groupe PSA in Eurazië verder versterkt. Rusland is een grote, strategisch belangrijke en aantrekkelijke markt met veel potentieel. Opel wordt in eerste instantie vertegenwoordigd door elf dealers in een aantal grote Russische steden, zoals Moskou, St. Petersburg, Stavropol, Rostov, Ryazan, Tyumen en Nizhny Novgorod. Dit aantal wordt in 2020 verdubbeld en in de toekomst nog verder uitgebreid.

Een groot exportoffensief is een van de pijlers van het strategische groeiplan PACE! Dit plan helpt het autoconcern duurzaam winstgevend te maken. De terugkeer naar de Russische markt – nadat Opel was vertrokken tijdens de economische crisis in 2015 – is een belangrijke stap voor de wereldwijde ontwikkeling van Opel. Halverwege 2020 moet 10 procent van het Opel-verkoopvolume buiten Europa gerealiseerd worden.

Om dit te bereiken, worden de activiteiten van Opel ook in Azië, Afrika en Zuid-Amerika versterkt. Tegen 2022 worden meer dan twintig nieuwe exportmarkten aangeboord. Zo start Opel volgend jaar bijvoorbeeld met de export van voertuigen naar Colombia en Ecuador.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.