
Wensink Deventer leverde afgelopen week acht gloednieuwe Mercedes-Benz Sprinters aan Intermontage uit Terwolde. Met op iedere zijkant een andere foto vormen deze bestelwagens de rijdende visitekaartjes van dit familiebedrijf, gespecialiseerd in de complete binnenafbouw van panden.
“We bestaan nu achtendertig jaar en rijden al die jaren Mercedes-Benz via Wensink”, vertellen de eigenaren Tony en Henry Leurink. “Onze jongens werken in heel het land en dus hebben we het extra comfort van deze complete bestelwagens graag voor ze over.”
De Mercedes-Benz Sprinter 313 cdi is voorzien van airco, navigatie, achteruitrijcamera en een zeventrapsautomaat. “Ook zijn deze bestelwagens, die we overigens samen met Marc Dassel van Intermontage hebben samengesteld, uitgerust met Track & Trace”, vult verkoopdirecteur vans Eduard Wolf aan. “Deze automatische rittenregistratie boekt de gereden uren direct op het desbetreffende project. Dat maakt voor Intermontage de facturatie naar de klant een stuk eenvoudiger. Daarnaast levert het ons relevante informatie om optimaal te kunnen sturen op kosten en onderhoud.” Dit extern wagenparkbeheer hoort bij de volledige ontzorging van Wensink Lease, waar Intermontage de bestelwagens heeft ondergebracht.
De levering van acht Mercedes-Benz Sprinters – zeven zwarte voor Intermontage en één zilvergrijze voor zusterbedrijf IBP – is natuurlijk al een feestje op zich, maar Wensink Deventer deed er nog een schepje bovenop. Ook chauffeur Harry Eijerkamp werd in het zonnetje gezet. Onder de vlag van Intermontage reed hij een miljoen kilometer in een Mercedes-Benz vrachtwagen. Totaal verrast nam hij de bloemen, oorkonde en gouden sleutel in ontvangst. Op de zijkant van zijn cabine werd een sticker met de tekst ‘Kilometer Miljonair’ geplakt, een eervolle titel die slecht weinig chauffeurs mogen voeren.
De relatie tussen Wensink Deventer en Intermontage beperkt zich niet alleen tot Mercedes-Benz en een gedeelde passie voor voetbalclub Go Ahead Eagles. Zo verzorgt Intermontage momenteel het complete interieur van meerdere Wensink vestigingen. “Het doet ons goed om hun bestelwagens dan weer bij onze vestigingen voor de deur te zien staan”, zegt Eduard Wolf. Het duurt echter nog een paar dagen voor de nieuwe bestelwagens komen voorrijden, want eerst moet het interieur van de laadruimte op maat worden omgebouwd. Een logistieke uitdaging die – hoe kan het ook anders – door Intermontage zelf wordt uitgevoerd.