
Citroën heeft afgelopen halfjaar in Nederland een stijging van het marktaandeel genoteerd. Het marktaandeel (personenwagens en bedrijfswagens) bedroeg 5,1% ten opzichte van 4,9% tijdens dezelfde periode vorig jaar. Juist de bedrijfswagentak doet het goed: het marktaandeel steeg met 1,5%.
Christophe Mandon, Algemeen Directeur van Citroën Nederland: “Ondanks moeilijke marktomstandigheden weet Citroën het marktaandeel te behouden en zelfs een stijging te laten zien ten opzichte van vorig jaar. Het eerste halfjaar noteerde Citroën 5,1% als marktaandeel. Datzelfde marktaandeel was vorig jaar nog 4,9%. Op bedrijfswagengebied is het resultaat positief te noemen: een 1,5% stijging van het marktaandeel met een totale eindscore van 7,3%. Citroën is daarmee het enige merk dat een plus noteert op de bedrijfswagenmarkt afgelopen half jaar.” Citroën levert de Nemo, Berlingo, Jumpy en Jumper bedrijfswagens in diverse varianten.