Nieuws

Carrosseriebouwer De Graaff levert met Just Drive naast een standaard gesloten lichtgewicht carrosserie met lat-om-lat interieur nu ook een ultra light opbouw en een schuifzeilencarrosserie.

De voorwand en zijwanden van de nieuwe ultralight opbouw bestaan uit 20 mm sterke sandwich elementen welke aan de binnenzijde geheel glad zijn. Onder aan de binnenzijde worden de wanden beschermd door een 300 mm hoge aluminium schampplaat. Daarnaast is een speciale composiet vloer leverbaar met een bijzonder slijtvast vloeroppervlak. Aan het aluminium hulpframe heeft men bij Just Drive juist geen concessies gedaan. “Het hulpframe is robuust en stabiel en dat willen wij zo houden”, aldus Roel Tigelaar van Just Drive. Hulpframe, dak en het moderne aluminium achterportaal heeft Just Drive niet aangepast. De ultralight weegt krap 100 kg lichter als de conventionele uitvoering met lat-om lat interieur. Afhankelijk van de voertuig configuratie kan bij een uitvoering inclusief laadklep een nuttig laadvermogen gerealiseerd worden van ruim 1.100 kg

Een tweede noviteit bij Just Drive is de schuifzeilenopbouw. In plaats van twee zijwanden wordt links en rechts in de opbouw een speciaal ontwikkeld modulair adapterframe gemonteerd welke zorgt voor de nodige stabiliteit van de carrosserie. Eenmaal gemonteerd zijn de afzonderlijke componenten eenvoudig toe te voegen, vanzelfsprekend ook op modulaire basis. William de Graaff: “Ik ben zeer te spreken over deze ontwikkeling. Wij zijn nu in staat om de klant een standaard oplossing te bieden tegen een messcherp opbouwtarief. De nieuwe schuifzeilenopbouw van Just Drive is ook leverbaar met één vaste wand.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.