Kiesling introduceert een nieuwe generatie gekoelde voertuigen voor distributie in binnensteden. Met de nieuwe Runner serie van Kiesling kunnen geconditioneerde waren in Eurokratten of op rolcontainers zonder problemen aangeleverd worden.
De Runner van Kiesling, in Nederland vertegenwoordigd door De Graaff Carrosserie uit Zevenhuizen, is in drie verschillende afmetingen leverbaar en voor het vervoer van Eurokratten of rolcontainers geconstrueerd. De Speedy Runner, City Runner en Rolli Runner bieden laadcapaciteit voor 160 tot 210 Eurokratten of voor 7 tot 11 rolcontainers. Een hydraulische laadklep is niet noodzakelijk waardoor een hoger laadvermogen gerealiseerd wordt.
Als basisvoertuig voor alle Runner modellen dient de Fiat Ducato met het lage chassis van AL-KO. Op deze chassis worden de ATP/FRC en HACCP gecertificeerde carrosserieën totaal 30 cm lager opgebouwd in vergelijking tot de huidige standaard geïsoleerde carrosserieën. Het grote voordeel van de Runner is de lage vloerhoogte ten opzichte van koel-/vries carrosserieën op conventionele chassis. Het instappen is ook voor kleinere chauffeurs eenvoudig. Het lossen van Eurokratten met de hand scheelt inspanning en spaart daarmee tijd. Voor het lossen van rolcontainers levert Kiesling een speciale oprijramp welke onder de carrosserie opgeborgen zit en simpel uitgeschoven kan worden. Over de oprijramp kunnen alle rolcontainers in- en uitgeladen worden. Bij gelijke binnenhoogte is de Runner totaal circa 30 cm lager opgebouwd en spaart daarmee ook aanzienlijk in de brandstofkosten.
De gewichtbesparende lage chassisconstructie van AL-KO en aanpassingen aan de carrosserie hebben ertoe geleid, dat het netto laadvermogen met 150 kg toegenomen is. De grootste Runner oplossing heeft hierdoor net iets meer dan 1.000 kg nuttig over.


