Nieuws

Stellantis Nederland blikt terug op een succesvol 2022. Daarbij gaat vooral aandacht uit naar de Peugeot 208, die het jaar afsloot als bestverkochte personenauto van Nederland. Daarnaast was 2022 voor Stellantis Nederland een succesvol jaar op het gebied van LEV’s (Lage Emissie Voertuigen: BEV’s en PHEV’s) en lichte bedrijfswagens (LCV’s). Stellantis is zelfs marktleider in zowel LCV- als e-LCV-segment.

Behalve Peugeot – dat met 21.242 registraties in 2022 voor het 37ste achtereenvolgende jaar eindigde in de top 5 van bestverkochte automerken in Nederland – wisten ook Fiat, DS Automobiles en Alfa Romeo hun marktaandeel te vergroten. Het totale marktaandeel van Stellantis Nederland in de personenautomarkt groeide van 15,8 procent naar 16,2 procent.

Stellantis Nederland blikt ook terug op een succesvol 2022 als het gaat om de bedrijfswagenverkoop. Met een marktaandeel van afgerond 21 procent is Stellantis marktleider in het LCV-segment. In de klasse van de e-LCV’s – de volledig elektrisch aangedreven, lichte bedrijfswagens – is Stellantis absolute koploper in Nederland met een marktaandeel van 45 procent.

De autogroep gaat het jaar 2023 voortvarend van start met een goed gevulde orderportefeuille. Mede dankzij de grote interesse in nieuwe modellen zoals de Opel Astra, Peugeot 308, Jeep Avenger en Alfa Romeo Tonale verwacht Stellantis Nederland zijn marktaandeel komend jaar verder te vergroten. Tegelijkertijd stoomt het bedrijf zich klaar om de doelstellingen binnen het strategische plan ‘Dare Forward 2030’ te realiseren. In dit kader werd in december 2022 een belangrijke organisatiewijziging doorgevoerd om in te spelen op de veranderende behoeften vanuit de markt.

De nieuwe structuur is gericht op vereenvoudiging van procedures, flexibiliteit en bovenal op nog meer klantgericht handelen, met de ambitie om nummer 1 te zijn op het gebied van klanttevredenheid, zowel met producten als met diensten. Daarnaast bereidt de groep zich voor op de transitie naar een volledig elektrisch modellenaanbod vanaf 2030 in Europa en een volledig CO2-neutrale bedrijfsvoering vanaf 2038.


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.