
VebaBox meldt dat het sinds kort een Europa dekknd 24 uurs servicenetwerk heeft voor de auto’s die met haar boxen rijden.
Door de onlangs ondertekende overeenkomsten met een aantal Europese partners dekt Veba in een klap de gehele service af op haar wagenpark dat als koelwagen in Europa rijdt. Er rijden in Nederland zo’n 1000 bedrijfswagens met een VebaBox rond. Doordat deze voertuigen ook over de grens gaan en door het groeiende aantal VebaBoxen die in het buitenland worden verkocht, werd het voor Veba noodzakelijk een Europees dekkende servicedienst op te zetten. Door de ondertekening van contracten met buitenlandse service partners is het nu mogelijk om direct en efficiënt calamiteiten, waar ook in Europa, op te lossen.
De VebaBox kenmerkt zich door een lage service graad. Een traditioneel gebouwde koelwagen daarentegen heeft periodiek onderhoud en bijstellingen nodig waardoor een servicenetwerk sneller rendeert. De VebaBox is in principe onderhoudsvrij. Dat betekent natuurlijk niet dat er helemaal geen service nodig is. Ondanks een zeer hoge MTBF (gemiddelde tussentijd, tussen storingen) komt het door het grote aantal dat Europees wordt verkocht daarom ook steeds meer voor dat er een storing aan een VebaBox optreedt. “Het past binnen onze bedrijfsfilosofie om ook het stukje after sales goed op orde te hebben voor onze klanten. Hiermee kunnen we een verdere groei in Europa creëren” aldus Peter van den Hoogen, directeur van het Udense bedrijf.