
Autobedrijf Ames biedt als eerste Volkswagen-dealer in Nederland de mogelijkheid aan om je nieuwe auto, occasion of onderhoud af te rekenen met een Tikkie. Meerdere klanten betaalden inmiddels op deze manier.
Hangouts, Zoom, Whatsapp, Facetime. Het klantcontact vindt steeds meer digitaal plaats. Volkswagen-dealer Ames doet er nu nog een schepje bovenop. Klanten kunnen vanaf nu hun nieuwe auto of onderhoud op afstand afrekenen met Tikkie, een initiatief van ABN Amro.
Uit onderzoek onder klanten op dasweltauto.nl, het online occasion portal van Volkswagen-dealers, blijkt dat 43 procent van de klanten interesse heeft om hun nieuwe auto af te rekenen door middel van een Tikkie. Voor dealerbedrijf Ames reden genoeg om deze dienst per direct aan te bieden aan klanten. Ook klanten die auto-onderhoud willen en klanten die in de showroom hun auto uitkiezen kunnen hun aankoop via Tikkie betalen.

Met deze nieuwe dienst van ABN Amro wordt het betalen voor de klant veilig en makkelijk. Na de levering van de auto of de onderhoudsbeurt ontvangt de klant de factuur en een sms of e-mail met een Tikkie, oftewel een betaalverzoek. Het grote voordeel hiervan is dat de klant niet langer het IBAN-nummer en de factuur-informatie over hoeft te typen. Dat is wel zo makkelijk en ook minder foutgevoelig. Daarnaast is het op afstand betalen door de huidige situatie veiliger, omdat de klant niet fysiek gebruik hoeft te maken van een betaalterminal.
Momenteel wordt bekeken om deze dienst bij meerdere dealers in Nederland beschikbaar te maken voor klanten. Het Tikkie-initiatief staat niet op zichzelf en is één van de nieuwe diensten van Volkswagen en haar dealers als het gaat om innovatieve online ervaringen. Zo is het sinds kort mogelijk om via ‘voice’ een afspraak in te plannen voor de APK-keuring met de Google Assistant. Ook is het mogelijk om bij Volkswagen geheel online een occasion aan te schaffen via Das Welt Auto, die nu dus ook via Tikkie afgerekend kan worden bij Ames.