
Mercedes-Benz voert kleine veranderingen door aan de Citan. Vanaf juni is de Citan bestelauto optioneel te bestellen in Euro 6 specificatie, de personenautoversie wordt dan al standaard als Euro 6 geleverd. Mercedes bereikt Euro 6 zonder gebruik van SCR, Adblue hoeft dus niet gebruikt te worden.
Mercedes-Benz heeft geen grote aanpassingen aan de motoren van de Citan hoeven doen om Euro 6 te behalen, het gaat enkel om software-aanpassingen en een NOx opslagkatalysator. SCR-technologie is niet nodig, dus bezitters van een Citan hoeven zich geen zorgen te maken om het bijvullen van Adblue.
Alle Euro 6 Citans krijgen het Blue Efficiency pakket. Dat betekent onder meer een start-stop systeem. Het brandstofverbruik daalt volgens Mercedes naar gemiddeld 4,3 liter per 100 km. Bovendien betekent de stap naar Euro 6 dat elke dieselmotor van de Citan 20 Nm extra koppel krijgt. Dat is dus 10 procent extra, terwijl de vermogens hetzelfde blijven, tussen 75 en 110 pk.
De Citan is vanaf juni ook leverbaar met een dubbele passagiersstoel, een bankje dat we ook terugzien bij PSA en Fiat. Het bankje heeft een neerklapbare leuning, ook is er opbergruimte onder de zitting. Ook is er een nieuw navigatiesysteem met 3,5 inch touchscreen leverbaar. Het systeem heeft behalve GPS-kaartmateriaal voor West-Europa ook een USB-poort, een micro SD card slot, AUX-aansluiting en Bluetooth interface. Optioneel is ook een nieuwe achteruitrijcamera verkrijgbaar. Het beeld van de camera wordt geprojecteerd op de achteruitkijkspiegel. Als laatste nieuwe optie presenteert Mercedes-Benz een nieuwe diefstalalarmsysteem.