
Deutsche Post\DHL heeft na lang zoeken een koper gevonden voor zijn ooit zo prestigieuze last mile wapen Streetscooter.
Met veel trots startte Deutsche Post/DHL zo’n zeven jaar terug Streetscooter; een zelf ontwikkeld elektrische bestelwagen voor de last mile.
Maar hoe trots het bedrijf ook was op zijn duurzame oplossing, onder aan de streep lukt het niet zwarte cijfers te schrijven en dus werd de automobieltak in 2019 in de etalage gezet.
Na twee jaar is er een koper gevonden. De Duitsers verkopen Streetscooter aan Odin, een investeerder in elektrische auto’s. Odin Automotive S.à.r.l./Luxemburg wil 100 procent van de aandelen in Streetscooter Engineering GmbH/Aken overnemen. Odin is pas half september opgericht, meldt dagblad die Welt. Noch Odin, noch Deutsche Post hebben tot dusver gereageerd op de verkoop.

De auto’s, die ook in Nederland door DHL (onderdeel van het Deutsche Post concern, red.) worden ingezet voor binnenstedelijke pakket- en postbezorging, worden geproduceerd in Aken en Düren. De fabrieken hebben nu een productiecapaciteit van 20.000 voertuigen per jaar. De auto’s worden getest op Avantis, het grensoverschrijdende bedrijventerrein in Heerlen. Bluekens is nog steeds servicepartner van Streetscooter voor de Nederlandse markt.- De overname wordt momenteel nog onderzocht door het Federaal Kartelbureau.
Het wordt interessant te zien hoe Odin een groot succes gaat maken van Streetscooter. Het voertuig is van aanmerkelijk minder goede kwaliteit dan die van de elektrische bestelauto’s die grote OEM’s momenteel op de markt brengen.
Bron: WarehouseTotaal
Hi Goedemiddag,
Iedere keer dat ik in deze auto/bus moet bezorgen dan ben ik me er van bewust dat het geen goede uitvinding is. Als ik namelijk in deze bus moet bezorgen dan zit ik in de bus met een kromme rug en dan kan ik mijn lichaam niet goed bewegen.