
Karma Automotive kondigde afgelopen week zijn E-Flex bedrijfswagenplatform aan met een EREV-architectuur (extended range electric vehicle). Het nieuwe platform is een van de vijf demonstratieprojecten die zijn ontworpen om de technische richting en mogelijkheden van Karma te illustreren door het gebruik van zeer veelzijdige EREV- en batterij-elektrische (BEV) chassissystemen. De Iveco Daily die hier is gebruikt kan met het EREV-platform 650 km ver komen op een acculading
Karma’s nieuwe EREV E-Flex Van-platform biedt de mogelijkheid om een flexibel volledig elektrisch bereik te hebben tot 325 km, en een gecombineerd bereik van meer dan 650 km, afhankelijk van de configuraties en commerciële toepassingen. Het EREV-busjesplatform is geschikt voor verschillende mobiliteitsoplossingen en kan ook achteraf worden aangepast aan producten zoals bedrijfswagens, pendelbussen, servicewagens voor handelaars, campers en nog veel meer. Het E-Flex-platform met EREV-technologie biedt flexibiliteit en een bereik dat in de huidige BEV’s niet wordt aangetroffen. Deze technologie biedt een groot aantal voordelen, waaronder duurzaam rijden met een groter bereik dankzij de generator aan boord, het aanhouden van schone luchtzones voor het rijden in de stad en stiller vervoer voor de passagiers.
Karma’s E-Flex Platform maakt gebruik van de eigen technologie, productie en ontwerpdiensten van het bedrijf om partners innovatieve elektrische mobiliteitsoplossingen te bieden. Met behulp van het Karma E-Flex Platform kunnen voertuigfabrikanten de ontwikkelingskosten optimaliseren om een EREV- of BEV-platform te engineeren, te testen, te certificeren en te bouwen, waardoor hun producten sneller en efficiënter geëlektrificeerd kunnen worden.

“Elektrificatie betekent een groeiende verschuiving in de mobiliteitsindustrie, niet alleen in consumentenvoertuigen maar ook in bedrijfsvoertuigen. Karma loopt voorop met het aanbieden van elektrische platformoplossingen voor nieuwe en bestaande producten van partners”, zegt Karma Automotive Vice President of Business Development, Lewis Liu. “Ons Karma EREV E-Flex bestelwagenplatform biedt een verscheidenheid aan e-powertrain-configuraties en een flexibel ontwerp. Wij bieden het canvas voor onze partners om mobiliteitsoplossingen op hun manier te creëren, terwijl we de Karma-technologie integreren die vandaag de dag door onze Revero GT 2020 op de weg wordt toegepast en gevalideerd.”
Het EREV Van-platform kan worden geleverd als aandrijfkit voor bestaande chassis of kan worden geleverd als de E-Flex-platformen Deze oplossingen worden ontwikkeld in het Karma Innovation and Customization Center (KICC), Karma’s state-of-the-art assemblagefabriek in Moreno Valley, Californië. Alle E-Flex-platforms zijn voorzien van bewezen Karma-technologie, waaronder Revero GT-aandrijfmotoren in verschillende configuraties, versnellingsbak, ophanging, subframes en besturing, naast de onderdelen van de productiecarrosserie. De meeste onderdelen hebben meer dan een miljoen mijl aan Karma-tests en marktvalidatie bereikt, waardoor Karma’s bewezen kennis en bekroonde voertuigtechnologie in elk platform aanwezig zijn.
Het EREV-busjesplatform is het nieuwste in een reeks ontwikkelingsprojecten met het Karma E-Flex Platform. Andere Karma E-Flex platform tentoonstellingen die onlangs zijn gepresenteerd zijn onder andere het kenmerkende EREV-platform van het bedrijf, een BEV-busje uitgerust met SAE[1] Level 4 autonome technologie, en een hoogwaardig platform met een architectuur die geschikt is voor auto’s. Er zijn ook extra componenten beschikbaar, zoals de nieuwe SiC-omvormers van Karma. Karma kondigde onlangs ook plannen aan om zijn toekomstige Revero GTE te bouwen; een pure batterij-elektrische versie van zijn bekroonde Revero GT, op een dubbelmotorig Karma E-Flex-platform.