Met de T7 Multivan en de ID. Buzz heeft Volkswagen de VW-bus voor particuliere klanten praktisch opnieuw uitgevonden en nog dichter bij de personenauto gebracht. Voor vakwerklieden, winkeliers en dergelijke gelden echter andere prioriteiten en daarom blijft de T6.1 in het gamma. In Duitsland leverde… Lees verder →
Na een uitgebreide testfase van meerdere voertuigen heeft supermarktketen Plus in samenwerking met Maat E-Mobility gekozen voor de Addax en de Citkar in speciale Plus-edities. Hierbij gaat het om 25 keer een Addax en 5 keer een Citkar. De 100 procent elektrische voertuigen zijn zo… Lees verder →
Bestelauto kon eind 2021 exclusief melden dat RAM werkte aan een elektrische pick-up, nu heeft RAM op technologiebeurs CES een BEV-conceptvoertuig gepresenteerd. Een conceptvoertuig dus, maar wel eentje die zo in serieproductie lijkt te kunnen gaan. De RAM is wereldwijd, ook in Nederland, een geliefde… Lees verder →
Wat weegt het accupakket van uw elektrische bestelauto? Het lijkt misschien niet de meest voor de hand liggende vraag, maar wel een die u moet kunnen beantwoorden als u rijdt met een elektrische bestelauto van 4,2 ton. Er is een vrijstelling mogelijk om met een… Lees verder →
Bridgestone, wereldwijd leider in banden en oplossingen voor duurzame mobiliteit, en Bia, leverancier van een platform voor het voorspellen, monitoren en optimaliseren van het opladen van elektrische voertuigen (EV), hebben hun krachten gebundeld en gaan een partnership aan om de elektrificatie van wagenparken te bevorderen… Lees verder →
Bestelauto kreeg onlangs als eerste de kans met de nieuwe Iveco eDaily te rijden. Drie dagen lang wees Iveco er ons in alle toonaarden op dat het nieuwe elektrisch aangedreven voertuigen in feite een doodgewone Daily is. Maar dan elektrisch. Was de eerste generatie elektrisch… Lees verder →
De aanschafsubsidie voor elektrische bestelauto’s voor 2022, groot 22 miljoen euro, is op. Dat meldt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Maar niet getreurd: volgend jaar is er weer een nieuwe subsidie, dit keer zit er 33 miljoen euro in het potje. De SEBA-regeling van… Lees verder →
Nieuwe personen- en bestelauto’s mogen vanaf 2035 geen CO2 meer uitstoten. Dat betekent dat een benzine- of dieselmotor als aandrijving niet meer mogelijk is en alle bestelauto’s vanaf 2035 elektrische of brandstofcelaandrijving moeten hebben. Op 14 juli 2021 heeft de Europese Commissie als onderdeel van… Lees verder →
Er komt een nieuwe vrijstellingsregeling C-rijbewijs voor elektrische bestelauto’s tot 4250 kg. De voorwaarden voor de nieuwe regeling zijn in grote lijnen gelijk aan die van de huidige proefregeling. Wel gaat er wat veranderen op het gebied van de rijopleiding. Dat meldt TLN, dat blij… Lees verder →
Het Nederlandse bestelautowagenpark telt momenteel bijna 12.000 elektrische bestelauto’s. Dat meldt RVO op basis van nieuwe cijfers van eind augustus. De BEV en FCEV bestelauto’s beslaan momenteel 1,13 procent van het totale wagenpark. Het aantal EV’s in bestelautoland lijkt nog altijd een druppel op de… Lees verder →
Op 31 december 2022 eindigt de huidige vrijstellingsregeling voor het B-rijbewijs voor elektrische bestelauto’s tot 4250 kg. Dat meldt TLN, dat pleit voor een nieuwe regeling met een meer structureel karakter. Die lijkt er te gaan komen. De huidige proefregeling dateert uit mei 2019. Op… Lees verder →
Volkswagen Bedrijfswagens heeft de nieuwe verkoop van de volledig elektrische e-Crafter in Duitsland stopgezet. Volgens de online configurator kan de grote elektrische bestelauto niet langer als nieuw voertuig worden besteld. Wel kan men “graag bij de Volkswagen Bedrijfswagens partner informeren of zij u een (jong)gebruikte… Lees verder →