Nieuws

Ford biedt meer varianten Transit Custom Sport

Ford heeft dinsdag op haar GoFurther evenement in Keulen exclusieve varianten onthuld van de Transit Custom. De gewilde sportuitvoering van de Transit Custom Sport met de kenmerkende dubbele streep op de motorkap is nu beschikbaar in veel meer carrosserievarianten.

Klanten van een model uit de Sport-reeks kunnen nu de carrosserievarianten Van, Kombi en Double-Cab-in-Van kiezen in uitvoeringen met korte en lange wielbasis. Ook de nieuwste Tourneo Custom people mover kan worden uitgerust met het sportpakket. “Eén blik op deze schitterende nieuwe auto’s is genoeg om te zien dat de tijd van de klassieke witte bestelauto ver achter ons ligt”, aldus Hans Schep, general manager Commercial Vehicles, Ford Europa. “De nieuwe Transit Custom straalt zeer positief af op u en uw bedrijf, en ziet er in het weekend fantastisch uit op de oprit.”

De vraag naar sportieve en opvallende Transit-modellen blijft stijgen sinds de introductie van de originele Ford Sport Van in 2007. In de eerste 10 maanden van 2016 is de verkoop van de huidige Transit Custom Sport met 47 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor, In totaal zijn er 1.800 exemplaren verkocht.

Als antwoord op de vraag van de klant naar meer carrosserie- en stoelopties is de Transit Custom Sport-reeks nu beschikbaar in acht varianten: een substantiële uitbreiding van de bestelautoversie met korte wielbasis die voorheen de enige optie was.

De topmodellen uit de Sport-reeks zijn voorzien van een robuuste carrosserieset en een exterieur in opvallende kleuren, met bumpers, zijspiegels en portiergrepen in carrosseriekleur, stootstrips op de zijkant en brede wielkasten die speciaal zijn ontworpen voor het nieuwste model. De nieuwe 17″ lichtmetalen velgen in de tinten zilver en zwart – met optioneel zilverkleurige 18″ lichtmetalen velgen – en de dubbele streep op de motorkap in een contrasterende kleur, maken het stoere uiterlijk compleet.

Bij de sportstijl hoort ook een deels met leder afgewerkt interieur: de stoelbekleding in Pewter wordt gecombineerd met lederen randen in Charcoal Black, inclusief tweede en derde stoelrij (indien geplaatst). Bovendien is de nieuwste interieurtechnologie toegepast, zoals het Ford SYNC-systeem voor connectiviteit en een achteruitrijcamera.

De standaardaandrijving combineert de 170 pk Ford EcoBlue-dieselmotor met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Maar bij vier varianten uit de Sport-reeks kunnen klanten ook kiezen voor de nieuwe automatische zestraps SelectShift-transmissie.

Alle Sport-modellen zijn gebaseerd op de Transit Custom 290-reeks, met een rijdynamiek die verder is geoptimaliseerd door de unieke carrosserie. Deze zorgt voor een beter stuurgedrag, handelbaarheid en rijervaring, en een responsiever en alerter gevoel.

Vergeleken met een standaardauto is de neiging tot overhellen verminderd door toepassing van een dikkere stabilisatorstang voor en toevoeging van een stabilisatorstang achter. Bij het Van-model wordt dat gecombineerd met een 35 procent zachtere achtervering voor meer comfort bij een lichte lading en een unieke demperafstelling met strakkere instellingen achter voor betere rijeigenschappen en stuurcontrole. De varianten Kombi en Double-Cab-in-Van hebben andere veer- en demperinstellingen die zijn geoptimaliseerd met het oog op zowel wegligging als op comfort voor de passagiers achterin.

De uitgebreide Transit Custom Sport-reeks kan nu worden besteld en wordt in de lente van 2017 geleverd.

Ford introduceerde eerder dit jaar de Ford EcoBlue-dieselmotor voor de Transit Custom- en Tourneo Custom-modellen. Deze motor biedt aanzienlijk lagere eigendomskosten en hoge prestatievoordelen, met een tot 13 procent lager brandstofverbruik en 20 procent meer koppel bij lage snelheden.

De Transit Custom en Tourneo Custom beschikken ook over diverse nieuwe technologieën voor bestuurdersassistentie. Hett Pre-Collision Assist-noodremsysteem, met Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection als eerste bedrijfswagen in dit segment, waarmee de ernst van sommige frontale botsingen met voertuigen en voetgangers wordt beperkt, en bestuurders worden geholpen om botsingen helemaal te voorkomen.              Een verbeterd Electronic Stability Control-systeem (ESC) biedt een verbeterde reeks functies om de voertuigstabiliteit ’s te verbeteren in extreme verkeerssituaties, met onder andere Side Wind Stabilisation, een nieuw systeem dat de remmen aan één kant van de auto inschakelt om de invloed van een plotselinge windstoot te verminderen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.