
Ford geeft de Transit Connect een update. Op vragen van klanten is het totaalgewicht verhoogt tot 2501 kg, wat zorgt voor een laadvermogen van bijna 1 ton. Het laadvermogen bedraagt nu 982 kg en dat is 79 kg meer dan voorheen.
Ford zegt ook het brandstofverbruik van de 1,5 liter EcoBlue dieselmotor van de Transit Connect verder geoptimaliseerd te hebben. De L1 Trend uitvoering bijvoorbeeld, het populairste model uit de range, heeft nu een gemiddeld verbruik van 4,1 liter op 100 km en een uitstoot van 134 g/km (WLTP). De 1.5 EcoBlue dieselmotor is er voor de L1 Trend met 75 pk en 120 pk, met een handgeschakelde versnellingsbak. Nieuwe banden met een lage rolweerstand dragen ook bij aan een lager verbruik.
Wie de versie met 982 kg laadvermogen wil, heeft de keuze uit de 1,5 diesel met 100 of 120 pk en de handgeschakelde zesversnellingsbak of de achtgangs automaat. In de 2,5 tons versie van de Transit Connect is de bijrijdersbank niet meer leverbaar, om gewicht te besparen.

Ford maakt ook bekend dat de 1.5 EcoBlue dieselmotor nu gebruikt kan worden met Hydro Treated Vegetable Oil (HVO) diesel, wat een forse beperking van schadelijke uitstoot betekent.
“De Transit Connect is al populair bij wagenparken in heel Europa en de nieuwste verbeteringen maken hem nog aantrekkelijker”, zegt Hans Schep, general manager, Commercial Vehicles, Ford of Europe. “Door de uitstoot en brandstofkosten te verlagen en tegelijkertijd het laadvermogen te verbeteren, kunnen wagenparken meer lading vervoeren of extra uitrusting monteren met behoud van maximale efficiëntie.”
De nieuwe updates zijn van toepassing op de gehele Transit Connect-lijn, waarbij de verbeterde modellen vanaf medio november aan de Ford-dealers worden geleverd.