Nieuws

Peugeot presenteerde deze week in Parijs haar eigen Foodtruck. De Foodtruck Peugeot is bedacht en ontwikkeld door het Peugeot Design Lab, de Global Brand Design-studio van het automerk, en wordt Le Bistrot du Lion genoemd. Dit nieuwe restaurant op wielen is vanaf 14 april aanwezig op de Milan Design Week 2015 en geeft vervolgens acte de présence in het Franse paviljoen van de wereldtentoonstelling Expo Milano 2015.

De Foodtruck Peugeot is bedacht en ontwikkeld door het Peugeot Design Lab, de Global Brand Design-studio van het automerk, en wordt Le Bistrot du Lion genoemd. Dit nieuwe restaurant op wielen is vanaf 14 april aanwezig op de Milan Design Week 2015 en geeft vervolgens acte de présence in het Franse paviljoen van de wereldtentoonstelling Expo Milano 2015. Niet alleen het concept, ook het voertuig is interessant. Bestelauto ziet in de Peugeot een conceptauto die zo mee zou kunnen in het segment van de Mercedes-Benz Vito en Renault Trafic.

Peugeot is niet alleen bekend van de auto’s, maar ook van het keukengerei.  De Foodtruck Peugeot is overduidelijk op deze tradities geënt: een automobiel die stilstaand in een unieke bistro kan worden omgebouwd. Het is ons doel om alle zintuigen – zicht, smaak, reuk, gehoor en tast – te prikkelen door middel van een unieke combinatie van moderne Motion & Emotion, zoals alleen Peugeot die kan bieden.

Cathal Loughnane, hoofd van het Peugeot Design Lab, legt uit: “In onze ontwerpen staat de eindgebruiker altijd centraal. Met de Foodtruck Peugeot wilden we een complete food truck-ervaring creëren: niet alleen een keuken voor de chef-kok, maar ook een restaurant en een café voor de klanten.  We vonden het erg belangrijk een open keuken te ontwerpen zodat de chef-kok zo dicht mogelijk bij het publiek is en de bereiding van het eten zichtbaar is. We wilden ook verrassen met de manier waarop de compacte Foodtruck Peugeot in de als een amfitheater opgebouwde eetgelegenheid Le Bistrot du Lion verandert.”

De Foodtruck Peugeot is compact en perfect geschikt voor de stad. De korte overbouw voor en achter staat borg voor een uitstekende wendbaarheid, terwijl de lange wielbasis voor veel laadruimte zorgt. Eenmaal ter plaatse kan de Foodtruck Peugeot worden uitgeklapt waardoor het voertuig twee keer zo breed wordt. Er ontstaat zo een veelzijdige ruimte die gemakkelijk aangepast kan worden aan de omgeving of het evenement.

Le Bistrot du Lion bevat een keukengedeelte, een eetgedeelte, een cafégedeelte en een ruimte voor de dj. Hiermee wordt voortgebouwd op het nieuwe digitale muziekplatform van het merk, Peugeot MUSIC, dat webradio en exclusieve playlists biedt (https://peugeot.music.com).

 

Meer foto’s in ‘real-life’ van de Peugeot Foodtruck zijn te vinden op de site van L’Argus


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.