Nieuws

Ford heeft de eerste details vrijgegeven van de vernieuwde Transit Connect en Transit Courier bestelauto’s. De update bedraagt een cosmetische aanpassing, maar ook nieuwe diesel- en benzinemotoren. Ford wil in de komende anderhalf jaar haar hele bestelautosegment vernieuwen.

De Transit Connect en Transit Courier hebben dezelfde facelift gekregen als eerder al de Transit Custom. De voorzijde heeft, door de bekende Aston Martin grille, dezelfde look als veel andere Ford-modellen. Ook onder de bumper zijn wat aanpassingen gedaan. De Transit Connect heeft ook wat iets plattere koplampen gekregen. Ford levert voor de Transit Connect xenon- en LED-verlichting.

Het interieur van de Transit Connect is licht gewijzigd. Het meest opvallende is dat de luxere versies een centrale unit in het midden van het dashboard is geplaatst met een optisch zwevend, 6 inch tablet met touchscreen. Via de tablet kunnen alle multimedia en navigatiefuncties bediend worden, en natuurlijk ook Fords SYNC 3. Ford heeft verder in het interieur wat materialen aangepast, die de styling en sfeer ten goede moeten komen. Ook de Transit Courier heeft een 6 inch nieuw bedieningsscherm, maar dat zit in een unit die echt in het dashboard is ingebouwd.

De Transit Connect beschikt over nieuwe assistentiesystemen, bijvoorbeeld een intelligente snelheidsbegrenzer die zich automatisch aanpast aan de maximum snelheid. Ook heeft de Transit Connect Pre-Collision Assist met een noodremsysteem met Pedestrian Detection, zijwindstabilisatie en Active Park Assist.

Zowel de Transit Connect als de Transit Courier is leverbaar met een nieuwe 1.5 liter EcoBlue dieselmotor, die voldoet aan Euro 6.2. Tevens is er een nieuwe versie van Fords meermaals bekroonde 1.0 EcoBoost benzinemotor. Om het brandstofverbruik te beperken kan de motor bij lage belasting zelfstandig op slechts twee cilinders lopen. Alle motorvarianten van de Transit Connect en de Transit Courier hebben nu standaard een geupdate zesgangs handgeschakelde versnellingsbak. De EcoBlue diesel kan ook worden geleverd met een nieuwe achtgangs automatische transmissie.  Ford heeft de onderhoudsinterval van beide auto’s omhooggeschroefd, waarbij de EcoBlue diesel nu slechts eenmaal in de twee jaar of om de 40.000 km de werkplaats in hoeft. De Transit Courier heeft ook nog standaard een fuel-efficiency pakket, dat onder meer een sluitbare grille inhoudt.

Verdere specificaties van beide modellen worden in 2018 bekend gemaakt. Zeker is al wel dat de Transit Connect tot 3,6 m3 laadvolume heeft, met een laadvermogen van 520 tot 890 kg. De Transit Courier mag 500 tot 590 kg meenemen in een laadruimte die max. 2,4 m3 volume heeft.

“De Transit-familie heeft de afgelopen jaren de Europese markt bestormd, en voor de toekomst zijn we niet van plan de voet van het gas te halen”, verklaart Hans Schep, hoofd bedrijfswagens van Ford Europe. “We hebben onze twee kleinste Transits een make-over gegeven die ze economisch nog aantrekkelijker maken. Daarbij kunnen ze elke taak aan die onze klanten van hen vragen.”

De nieuwe Ford Transit Connect en Transit Courier zijn te bestellen vanaf de lente van 2018. De eerste afleveringen staan gepland voor komende zomer.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.