Nieuws

Foto’s: MAN eTGE als chassis-cabine met laadbak

MAN Truck & Bus Nederland introduceert een nieuwe versie van de elektrische eTGE bestelauto, te weten de chassis-cabine versie. Deze wordt compleet geleverd, dus inclusief bijpassende, robuuste laadbak. Begin 2021 worden de eerste klanten beleverd.

Een van deze klanten is de TSN groep, specialist in logistieke dienstverlening op het gebied van fulfilment en distributie van grote consumentengoederen. Zij tekenden onlangs een order voor 46 MAN eTGE bestelauto’s.

Het gaat hard met de MAN eTGE en dat verrast niet. “Bedrijven zijn op zoek naar een duurzame oplossingen en vooral in het stadsverkeer is de MAN eTGE, die in verschillende varianten verkrijgbaar is een goede keuze. Vanwege nieuwe regelgeving en de komst van zero-emissie-zones verwachten we dat het echte succes nog moet komen”, zegt Jacobjan Vermeiden, Dealer Accountmanager voor de MAN eTGE. Hij verwacht dat de komst van deze chassis-cabine variant eveneens bij zal dragen aan het succes. “We kunnen met deze variant een andere klantengroep bereiken dan waar we ons tot nu toe op gericht hadden. We willen deze vol-elektrische chassis-cabine onder andere introduceren in de retailwereld. De eerste reacties uit die nieuwe klantenkring zijn veelbelovend.”

MAN ging bij de ontwikkeling van de chassis-cabine zeker niet over één nacht ijs. Er werd een overeenkomst gesloten met de gerenommeerde Duitse carrosseriebouwer Spier. Die ontwikkelde een speciaal subframe voor de opbouw, die mede daardoor naadloos op de carrosserie van de eTGE aansluit. De carrosserie van de eTGE wordt hierdoor mooi gelijkmatig belast, wat de wegligging ten goede komt. Hierbij werd gekozen voor de beste, licht isolerende materialen en voor hang- en sluitwerk van de hoogste kwaliteit. Strenge Arbo-eisen werden in acht genomen, met als gevolg dat de laadruimte, met een volume van 13,5 kuub en een inwendige hoogte van twee meter, zich veilig laat bedienen. De achterdeuren zijn eenvoudig vast te zetten en de chauffeur kan een trap uitklappen die een veilige toegang tot de laadruimte onder alle omstandigheden garandeert. “Onze boodschap van Duitse degelijkheid, nu in combinatie met bewezen duurzaamheid, wordt één op één in deze opbouw weergegeven”, aldus Vermeiden.

De actieradius van dit voertuig bedraagt circa 120 km, wat voor inzet in stedelijke gebieden meestal voldoende is. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan met behulp van een snellader de eTGE in 40 minuten weer voor 80 procent opgeladen worden.

De nieuwe MAN eTGE chassis-cabine heeft standaard een rijke basisuitrusting. Denk aan Lane-assist, noodremassistent, navigatie, parkeerhulp, stoel- en voorruitverwarming. MAN biedt klanten inmiddels een landelijk dekkend netwerk van MAN-dealers die de eTGE kunnen servicen en onderhouden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.