Nieuws

Foto’s: Opel Vivaro opgefrist

Opel verbeterde een hele serie zaken aan de succesvolle Vivaro. Uiteraard gelden de wijzigingen ook voor het broertje bij Renault, de Trafic. De wagens hebben een nieuw ontworpen dashboard en zijn nu te krijgen met gedownsizede motoren met 66 kW/90 pk en 84 kW/114 pk. De onderhoudsintervallen zijn uitgebreid tot 40.000 kilometer.

Niet alleen het dashboard is vernieuwd maar het hele interieur kreeg een opknapbeurt. Het nieuwe dashboard heeft nu een geïntegreerde schakelindicator en geoptimaliseerde grafische lay-out maar ook audiobediening aan de stuurkolom. Deze audiobediening is optioneel verkrijgbaar op de standaard Radio R10 en Radio CD10 CD/MP3 speler maar standaard op alle andere audiosystemen. Verder is het stuurwiel nieuw. Het heeft gemodificeerde airbagsystemen en afhankelijk van de uitrusting geïntegreerde bedieningstoetsen voor de cruise control en de snelheidsbegrenzer. Het stuur is verkrijgbaar in polyurethaan of leder; de toetsen van de cruise control zijn bij de lederen variant ook in het stuurwiel geïntegreerd. Verder werd de opbergruimte bovenop het instrumentenpaneel uitgebreid met een groot aflegvak boven het handschoenenkastje en kregen modellen met een volledige scheidingswand een kledinghaakje aan bestuurders- en passagierszijde. Tenslotte is het hele infotainment-aanbod vernieuwd en is het zelfde als in de nieuwe Opel Movano.

Het aanbod dieselmotoren voor de vernieuwde Opel Vivaro werd gestroomlijnd en kent een lager brandstofverbruik. Afhankelijk van het model en de versie schommelt het gemiddeld verbruik tussen 7,5 en 7,8 l/100 km. De 2.0 CDTI-motoren met 66 kW/90 pk en 84 kW/114 pk zijn voortaan verkrijgbaar met een roetfilter (DPF) en de onderhoudsintervallen voor DPF-motoren werden opgetrokken tot 40.000 kilometer of een keer per jaar. Als alternatief voor de standaard gemonteerde handgeschakelde zesversnellingsbak zijn de twee krachtigste dieselversies ook leverbaar met de geautomatiseerde Tecshift met zes versnellingen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.