Nieuws

​Bij RaceArt, een racingteam dat actief is in de Supercar Challenge, is al lange tijd MAN-klant. Maar nu MAN ook bestelauto’s levert, werd er niet getwijfeld en kwam er een lange en hoge MAN TGE 3.180 die voor alle denkbare klussen en klusjes wordt ingezet.

RaceArt is vorig jaar verhuisd van een locatie zuidelijk van Maastricht naar een bedrijventerrein nabij vliegveld Beek. “Daar hebben we alles bij elkaar gebracht: de racewagens, alle equipment, maar ook racewagens en sportwagens die door onze teameigenaar zijn verzameld”, legt teammanager Marwin Moonen uit. Hij kocht bij de MAN-dealer in Stein een nieuwe TGE met de grootste lengte en de grootste hoogte. Bovendien kwamen er tal van extra’s op waarvan de fraaie lichtmetalen wielen het meest opvallend zijn. Verder heeft de TGE adaptieve cruise control, de beste stoelen, geavanceerde navigatie en parkeersensoren. De sterke motorisering werd gekozen vanwege het feit dat er frequent met de aanhangwagen gereden wordt. “Het is mede om die reden dat we voor een handbak hebben gekozen, dat heeft toch de voorkeur van degenen die ermee moeten rijden.”

De fors bemeten bestelauto heeft een oprijplaat zodat bijvoorbeeld karren met banden voor race-auto’s naar binnen gereden kunnen worden. Ook heeft de MAN-bestelauto een trekhaak met 3500 kg aanhangwagengewicht, waarmee een drie-assige aanhanger wordt getrokken waar een raceauto in past. Behalve voor onopvallend vervoer van auto’s, en materialen, wordt de TGE ook gebruikt voor het vervoer van onderdelen en om auto’s op te halen en weg te brengen. Maar fors bemeten of niet, al snel blijkt bij de vestiging van RaceArt dat de TGE ook ruim voldoende wendbaar is. Moonen stelt dat er in de TGE precies vier karren met banden passen, nodig voor een weekendje racen. “Dat is een niet te onderschatten pluspunt.”

Voor RaceArt is het de uitstraling die telt, daarover was het bedrijf ook al prima te spreken toen een MAN TGX werd aangeschaft. “Nu we een bestelauto hebben van hetzelfde merk, hebben we een weer wat mooiere, want meer eenduidige uitstraling”, zegt Moonen. “Zeker op het circuit is dat heel erg belangrijk.” Moonen is ervan overtuigd dat de TGE meer kilometers gaat maken dan de TGX. “De TGE wordt echt overal voor ‘gepakt’. Voor service en onderhoud valt RaceArt terug op huisleverancier MAN Stein. “We kunnen ons niet veroorloven nog allerlei zaken rondom onze bedrijfswagens te moeten regelen. Die hebben we uitbesteed en dat is tot dusverre prima bevallen”, aldus Moonen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.