
Isuzu introduceert na de zomer een vernieuwde LS-versie van de stoere D-Max pick-up in de Benelux.
Het meest herkenbare detail van het nieuwe voorkomen van de D-Max LS is de nieuw ontworpen, verchroomde radiatorgrille. Aan de zijkant springen daarnaast direct de nieuwe 16 inch aluminium wielen in het oog, die standaard op de LS Hi-ride- en 4×4-uitvoeringen worden geleverd. Verder heeft ISUZU het kleurenpallet voor de D-MAX 2010 uitgebreid met twee nieuwe micatinten: Misty Onyx en Nautilus Blue. Met de introductie van deze nieuwe carrosseriekleuren zijn de metallicopties Iceberg Blue, Zenith Blue en Imperial Blond niet langer leverbaar.
De vernieuwingen aan de Isuzu D-Max LS beperken zich niet alleen tot het uiterlijk, ook in het interieur zijn tal van wijzigingen doorgevoerd. Om te beginnen zijn de hemel en de A-, B- en C-stijlen nu met een zwarte stof bekleed. Daarnaast is het instrumentarium nu voorzien van indirecte oranjekleurige verlichting, in plaats van de blauwe accenten bij het voorgaande model. Ook wordt de middenconsole nu net als de uitstroomopeningen aan de zijkanten van het dashboard geleverd in combinatie met zwarte dashboardpanelen. Daarnaast beschikt de D-Max LS in het interieur over ergonomisch vormgegeven zetels, uitgevoerd in een donkergrijze bekleding met sportieve accenten, passend bij de nieuwe hemelbekleding.
Onderhuids is niet veel veranderd. Onder de nieuwe, platinumkleurige motorcover biedt ISUZU de keuze uit twee krachtige common-rail dieselmotoren. In technisch opzicht zijn de twee diesels op de cilinderinhoud na praktisch gelijk aan elkaar en beide zijn ze uitgerust met common-rail technologie, een VGS-turbo en een intercooler. De 2.5-liter versie wordt enkel geleverd in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak, de 3.0 is naar keuze met een manuele versnellingsbak of een automatische transmissie te bestellen. De krachtigste versie heeft een cilinderinhoud van 3.000 cc en levert een maximum vermogen van 120 kW/163 pk bij 3.600 toeren per minuut. Het maximumkoppel bedraagt 360 Nm voor de handgeschakelde versie (beschikbaar tussen 1.800-2.800 tpm) en 333 Nm voor de versie met automatische transmissie (tussen 1.600-3.200 tpm). De 2.5-liter levert maximaal 100 kW/136 pk, eveneens bij 3.600 toeren per minuut. Opvallend aan deze 2.5 is vooral het maximumkoppel van 280 Newtonmeter dat beschikbaar is over een uitzonderlijk breed toerengebied, tussen 1.800-3.400 tpm, waardoor deze krachtbron bijna altijd zijn maximale trekkracht op wens beschikbaar heeft.
De D-Max LS heeft een Intelligent Riding System. Dit combineert de accurate stuurreacties van de tandheugel- en rondselbesturing met een voorwielophanging met dubbele wishbones en een sterke, duurzame en effectieve torsiestang voor modellen met 4×4-aandrijving. Volgens Isuzu zijn prima 4×4-prestaties gewaarborgd door het Touch-On-The-Fly systeem, de elektronische schakeling tussen twee- (2H) en vierwielaandrijving (4H) door een simpele druk op een knop, tot een snelheid van 100 km/u.
Vanaf juli verschijnt de nieuwe Isuzu D-Max LS in de Benelux in de showroom van de Isuzu-dealers, waarbij de prijslijst van de D-Max LS begint vanaf 26.975 euro exclusief BTW voor de Extended Cab LS 2WD.