
De Brits/Russische bestelautofabrikant LDV heeft het al een tijdje moeilijk, maar de manier waarop het management over de crisis communiceert verdient absoluut een pluim, vinden communicatie-experts.
LDV heeft al sinds december geen auto meer gebouwd, maar het vecht nog altijd hard om investeerders te vinden die het bedrijf kunnen overnemen van het Russische Gaz. 850 man personeel zit thuis in de hoop op goed nieuws.
Het management van LDV houdt het personeel en de rest van de wereld op de hoogte van de vorderingen rond het redden van LDV via een speciaal weblog. De site heeft ook een forum waar medewerkers kunnen praten over hun situatie.
Jonathan Hemus, directeur van Insignia, een communicatiebureau gespecialiseerd in crisismanagement, steekt de loftrompet uit over het weblog. “Dit is dè manier om met de situatie om te gaan. Open en directe communicatie. De manier waarop het management van LDV communiceert over de crisis is het beste staaltje van issue management dat ik in lange tijd gezien heb. Bij crises kruipen veel bedrijven in hun schulp, met ‘geen commentaar’, als meestgehoorde tekst”, aldus Hemus. Volgens Guy Jones, PR en marketinghoofd van LDV, zei dat het blog ook intern als een groot succes wordt beschouwd. “Niet alleen kunnen onze medewerkers het laatste nieuws zien en er met elkaar over praten; de openheid heeft ook de publieke opinie over LDV milder gemaakt.”
Bron: Birmingham Post