
Ford laat deze week in Amsterdam op de BedrijfsautoRAI de complete range Transits zien in een goudkleurige wrap, dit in het kader van 50 jaar Ford Transit. Maar Ford toont ook nieuws in de vorm van de nieuwe Ford Ranger Pick-up en de Transit Connect met een Euro 6 motor in combinatie met de nieuwe Powershift automaat.
De nieuwe Ranger heeft een nieuw design, met een nieuwe front en een nieuw ontworpen interieur, maar de Ranger is niet compleet vernieuwd, maar wel op belangrijke punten. De Ranger blijft voorzien van een uitermate stoer uiterlijk, maar dat is nu nog meer gecombineerd met een stijlvol en functioneler interieur. De Ranger is leverbaar met naar keuze twee motoren, een nieuwe versie van de 3.2 TDCi vijfcilinder diesel van 200 pk, met nu ook EGR. Er zijn ook een 130 pk en een 160 pk versie van de 2.2 TDCi viercilinder diesel, die de 125 pk en 150 pk versies van de vorige motor vervangen. De motoren zijn voorzien van Auto Start Stop, er is ook Electric Power Assisted Steering leverbaar. Een verbeterde wielophanging levert een beter rijcomfort en weggedrag. Ook zijn er tal van nieuwe functies, waaronder SYNC2, Lane Keeping Aid, Driver Alert en Adaptive Cruise Control.
Connect met Euro 6 en automaat
Nieuw is de Euro 6 versie van de Transit Connect. Ford laat deze populaire bestelauto zien in combinatie met de nieuwe Powershift automaat. Deze compacte Transit staat er in een L2 uitvoering en heeft een trekvermogen van 1.200 kg. Bijzonder is het vernieuwde dashboard en dan met name het touchscreen navigatiesysteem. Daarmee is de kritiek van de vorige versie (veel knoppen, klein scherm) van de baan. In december gaan we met deze Connect rijden en weten we meer hoe de nieuwe motor, de nieuwe automaat en de nieuwe navigatie in de praktijk werken. Aangezien de Connect met Euro 5 motor al meerdere keren ons verraste met zijn lage brandstofverbruik, zijn we benieuwd hoe de Euro 6 motor het gaat doen. En dan de prijs, deze Connect met 120 pk Euro 6 motor is te koop vanaf 19.740,- euro’s voor een L2 Trend versie.