
VB-Airsuspension gaat vanaf begin september een volledige achterasluchtvering voor de nieuwe Mercedes-Benz Vito en V-Klasse leveren. Voor het oude type Vito had het bedrijf uit Varsseveld al verschillende veersystemen in het programma.
Mercedes-Benz levert af fabriek geen luchtvering meer op de achteras van de nieuwe Mercedes-Benz Vito en V-Klasse. Als officiële VanPartner van Mercedes-Benz op het gebied van vering heeft VB-Airsuspension nu een nieuw luchtveersysteem voor de Vito en de V-Klasse ontwikkeld. Het nieuw ontwikkelde VB-FullAir 2C-systeem zorgt onder andere voor een constante rijhoogte, verbeterd comfort, een optimale wegligging, verhoogde stabiliteit, verminderde slijtage aan banden/remmen en een lagere CO2-uitstoot. Bovendien biedt het systeem de mogelijk om de achterzijde van het voertuig te laten zakken: de zogenaamde ‘knielfunctie’.
4×4
Na de ontwikkeling van de VB-FullAir 2C is VB-Airsuspension inmiddels ook gestart met de ontwikkeling van een 4C-systeem (luchtvering op de voor- en achteras) voor de Mercedes-Benz Vito/V-Klasse. Het eerste prototype is nu gemonteerd op een Mercedes-Benz Vito/V-Klasse 4×4, een tot camper omgebouwde Mercedes-Benz Vito/V-Klasse 4×4 van Terracamper. Bij het ontwikkelen van de ombouw van de Mercedes-Benz Vito/V-Klasse naar camper zocht de Terracamper contact met VB-Airsuspension en vroeg of het bedrijf iets kon betekenen op het gebied van luchtvering. Deze kans liet VB-Airsuspension niet aan zich voorbijgaan en ontwikkelde een VB-FullAir 4C (luchtvering op de voor- en achteras) voor de nieuwe Mercedes-Benz Vito/V-Klasse. Met het prototype worden tot het eind van het jaar nog testen gedaan, daarna zal het VB-FullAir 4C systeem klaar zijn voor serieproductie.
Hallo,wat zijn de kosten om luchtvering onder een mercedes v klasse nieuwmodel. Te laten plaatsen?
Mvg vincent