
Volkswagen maakte deze week de prijzen van de vernieuwde Volkswagen Transporter bekend. De lijst begint met een Baseline uitvoering van iets meer dan 17 mille. Dat bedrag is excl. btw/bpm en incl. roetfiltersubsidie. Het gaat dan om een handgeschakelde uitvoering met een 84 pk sterke 2.0 TDI diesel, uiteraard standaard met roetfilter. Volgens importeur Pon heeft de wagen de laagste CO2 uitstoot in het segment. De vernieuwde versie van de vijfde generatie van de Volkswagen Transporter was blikvanger op de IAA, die nog tot 27 september duurt.
Nieuw is de vormgeving van de voorzijde en achter de bumper en de achterlichten. Ook het dashboard is nieuw ontworpen. Qua specificaties is nieuw dat ESP met aanhangwagenherkenning en terugrolrem nu standaard zijn. Volgens de fabriek is ten opzichte van het vorige model een brandstofbesparing mogelijk tot wel 20%. Ook de reparatie- en onderhoudskosten zijn lager want de onderhoudsinterval is van 30.000 km naar 40.000 km gegaan. Volgens de importeur is de kilometerkostprijs van de vernieuwde Volkswagen Transporter gemiddeld gedaald met 2% ten opzichte van zijn voorganger. Een wereldprimeur in het bestelwagensegment is de zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling. Vierwielaandrijving behoort ook tot de mogelijkheden bij de vernieuwde generatie Transporters, binnenkort zelfs in combinatie met de DSG-transmissie. Dat bedrag is excl. btw/bpm en incl. roetfiltersubsidie. Het gaat dan om een handgeschakelde uitvoering met een 84 pk sterke 2.0 TDI diesel, uiteraard standaard met roetfilter. Volgens importeur Pon heeft de wagen de laagste CO2 uitstoot in het segment. De vernieuwde versie van de vijfde generatie van de Volkswagen Transporter was blikvanger op de IAA, die nog tot 27 september duurt. Nieuw is de vormgeving van de voorzijde en achter de bumper en de achterlichten. Ook het dashboard is nieuw ontworpen. Qua specificaties is nieuw dat ESP met aanhangwagenherkenning en terugrolrem nu standaard zijn. Volgens de fabriek is ten opzichte van het vorige model een brandstofbesparing mogelijk tot wel 20%. Ook de reparatie- en onderhoudskosten zijn lager want de onderhoudsinterval is van 30.000 km naar 40.000 km gegaan. Volgens de importeur is de kilometerkostprijs van de vernieuwde Volkswagen Transporter gemiddeld gedaald met 2% ten opzichte van zijn voorganger. Een wereldprimeur in het bestelwagensegment is de zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling. Vierwielaandrijving behoort ook tot de mogelijkheden bij de vernieuwde generatie Transporters, binnenkort zelfs in combinatie met de DSG-transmissie.