Nieuws

Officieel: nieuwe Fiat Doblo Cargo

Nadat er al ettelijke malen foto’s van de nieuwe Fiat Doblò Cargo op het internet gelekt waren, presenteert Fiat nu officieel haar nieuwe bestelauto.

Volgens Fiat Professional is de Doblò ontworpen met het woord ‘ruimte’ in gedachten. Mooie insteek voor een bestelauto. De auto is overigens compleet nieuw ontworpen. Bijzonder is dat de bumperpartij en voorruit zijn geïntegreerd in de body. De neus van de Doblò Cargo kenmerkt zich door een lage, prominent aanwezige grille en grote koplampen. De auto heeft hoge wielkasten. De welvingen in de carrosserie geven de auto een sportieve uitstraling. Over het interieur laat Fiat Professional vooralsnog weinig los, maar ook dat heeft een kwaliteits- en innovatieimpuls ondergaan.

De nieuwe Doblò Cargo kent 7 carrosserievarianten: bestelauto met korte en lange wielbasis, bestelauto met verhoogd dak, 5-zits combi met korte en lange wielbasis; een hagelnieuwe korte- en lange versie met verlaagd chassis die kan worden omgebouwd voor specifieke doeleinden zoals koel- en kiepwagens.

Fiat zegt dat de nieuwe Doblò Cargo een grotere laadruimte heeft dan zijn voorganger, met een vierkante laadvloer die volledig benut kan worden. Om het laden en lossen te vergemakkelijken is de Doblò Cargo aan de zijkant uitgerust met twee schuifdeuren en aan de achterzijde met grote deuren. De laadlengte van de laadruimte bedraagt maximaal 2,2m, de breedte tussen de wielkasten is 1,23m. Het laadvolume is afhankelijk van de gekozen specificatie 3,4 tot 4,2 m3. Het laadvermogen is minimaal 750 kg en maximaal 1000 kg.

De Fiat Doblò biedt keus uit 4 motoren: een 95 pk benzineblok en 3 diesels met vermogens van 90, 105 en 135 pk. Fiat heeft het voor de 1.3 Multijet motor over een verbruik van 4,8l/100km én een actieradius van 1.250 km. Later komt daar een milieuvriendelijke bi-fuel Natural Power versie (aardgas en benzine) bij en een dieselmotor welke gekoppeld zal zijn aan een geautomatisserde versnellingsbak. De motoren zijn beschikbaar in Euro 4 en 5 versies en hebben een Start&stop systeem om een lager verbruik te garanderen.

De nieuwe modellen zijn beschikbaar vanaf half januari 2010, maar kunnen in Italië al besteld worden vanaf eind november en in andere Europese markten vanaf december.
 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.