
De Opel Antara is vanaf nu ook leverbaar in een uitvoering met grijs kenteken: de Antara Van. De Antara Van is praktisch en ruim, maar volgens Opel ook net zo veilig, luxe en comfortabel als een ‘gewone’ Antara. Standaard is de Antara Van voorzien van een sterke 2.0 CDTi-motor met 150 pk met roetfilter, waardoor hij een aanhanger van 2.000 kg (automaat: 1.700 kg) mag trekken.
Aan de uitstraling van de Antara verandert niets op de Van-uitvoering, want het dak hoefde niet verhoogd te worden om aan de wettelijke eisen voor een bedrijfsauto te voldoen. Bestuurder en voorpassagier zitten in hetzelfde luxe interieur als berijders van de Opel Antara op geel kenteken. Achter de stoelen is echter een volledig tussenschot geplaatst waarin een ruit is verwerkt. Bovendien is de scheidingswand aan de bestuurderskant bekleed en is hij zo geconstrueerd dat hij de gordijnairbags niet hindert als deze onverhoopt in werking moeten treden.
De Antara Van is net zo veilig als de personenautoversie: inclusief de gordijnairbags komt het aantal airbags op zes. Het elektronisch stabiliteitsprogramma ESPPlus is net als op de reguliere Antara standaard, ongeacht de uitvoering. Het Trailer Stability Program, eveneens standaard, gaat het gevaarlijk slingeren van een aanhangwagen tegen.
Standaard is de zijruit in het rechterachterportier vervangen door een zwart getint, maar doorzichtig kunststof paneel om het zicht schuin naar achteren te verbeteren en de nodige veiligheid te garanderen. Tegen een meerprijs (€ 250,-, exclusief BTW en BPM) past Opel non-transparant kunststof toe, zoals in de overige achterste zijruiten is gebruikt. Deze zijn aan de binnenzijde met stof bekleed. In de laadruimte zijn zes sjor-ogen aanwezig om de lading veilig en stevig vast te kunnen zetten. De laadvloer is 1.403 mm lang en 1.315 mm breed (920 mm tussen de wielkasten). In de hoogte is er 1.050 mm ruimte beschikbaar.
De Opel Antara Van heeft standaard een 2,0-liter direct ingespoten turbodieselmotor met 150 pk die gemiddeld 7,6 l/100 km verbruikt. Klanten kunnen kiezen uit twee rijk uitgeruste uitvoeringen en tussen de handgeschakelde vijfversnellingsbak en de vijftrapsautomaat. Zaken als cruisecontrol, Electronic Climate Control en lichtmetalen 18-inch velgen zijn altijd standaard en daarmee doet de Antara Van niets onder voor de Antara op geel kenteken.
De ombouwkosten (meerprijs) naar een Antara Van, ten opzichte van de prijs (ex. BTW/BPM) van een Opel Antara op geel kenteken, bedraagt € 2.625,- ex. BTW/BPM.