
Peugeot heeft, net als eerder Opel en Citroën, haar eerste productieversie van haar middelgrote bestelauto met brandstofcel gepresenteerd. Deze e-Expert Hydrogen werd geleverd aan een dochteronderneming van Michelin.
Linda Jackson, CEO van Peugeot: “Met de e-Expert Hydrogen neemt Peugeot het voortouw in een toekomstige, emissievrije technologie die bijzonder relevant is voor de lichte bedrijfswagenmarkt: de waterstof-elektrische technologie maakt intensief dagelijks gebruik mogelijk zonder tussentijds te hoeven opladen. Dat is een doorslaggevend voordeel voor professionals die op één dag enkele honderden kilometers moeten afleggen en vervolgens in steden met milieuzones moeten komen. De waterstoftechnologie die door Stellantis is ontwikkeld en in onze Peugeot e-Expert Hydrogen is geïmplementeerd, maakt dergelijke toepassingen mogelijk.”




De Peugeot e-Expert Hydrogen onderscheidt zich door de perfecte integratie van het volledige ‘mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric’-systeem in de motorruimte en in de bodem van de auto. Het resultaat: geen compromis op het vlak van laadvolume en optimale stabiliteit, veiligheid en wendbaarheid dankzij het lage zwaartepunt.
De levering van de Peugeot e-Expert Hydrogen is per direct gestart. De eerste klant, Watea by Michelin, de jonge dochteronderneming die zich binnen de Michelin-groep toelegt op groene mobiliteitsoplossingen, krijgt nog voor de jaarwisseling het eerste exemplaar geleverd.
De Peugeot e-Expert Hydrogen symboliseert de ‘Extended power of choice’-strategie van Peugeot, die klanten de mogelijkheid biedt om te kiezen uit een breed scala aan motorvarianten die het best past bij hun specifieke behoeften. De elektrische versie met een waterstof-brandstofcel is opnieuw een bewijs van de snelle ontwikkeling in het geëlektrificeerde aanbod van de Peugeot Expert.
Amper vijftien maanden na de lancering van de batterij-aangedreven Peugeot e-Expert in 2020 – die begin 2021 werd uitgeroepen tot International Van of the Year – introduceert het merk de e-Expert Hydrogen. De waterstofversie is gebaseerd op de batterij-aangedreven e-Expert die in het Franse Hordain wordt geproduceerd, waarna de bedrijfswagen in Rüsselsheim Duitsland wordt omgebouwd tot e-Expert Hydrogen bij het competentiecentrum van Stellantis dat toegewijd is aan waterstoftechnologie.