Nieuws

Deze week liet Peugeot in Zeebrugge de ‘nieuwe’ Partner en Expert zien. Over de noviteiten op die modellen ben je snel uitgepraat. Veel interessanter is de succesvolle inspanning die Peugeot zich troost om de zakelijke klant aan zich te binden.

De Partner en de Expert hebben beide een nieuw front gekregen. Het logo en de naam van Peugeot zijn op een nieuwe manier aangebracht. Het geeft beide Peugeots een iets volwassener uitstraling. Ook de spiegels zijn vernieuwd, evenals de bekleding in het interieur. Die is van een wat lichtere grijstint. Het frist het interieur wel op, maar de lichte kleur van de stof lijkt ons gevoelig voor vlekken. De Expert krijgt vanaf heden ook de beschikking over een automatische versnellingsbak.

Peugeot wil al jaren meer grip krijgen op de zakelijke markt. Het Bedrijfsauto Experience Center in Breukelen bleek een mislukking, want klanten kwamen niet kijken. “Wie zakelijke klanten wil trekken, moet naar hen toe komen, niet andersom”, weet manager Bedrijfsauto’s Mike van Toll van Peugeot Nederland nu ook. Peugeot zette daarom in op de oprichting van ‘Professional Centers’. “Op maat gesneden dienstverlening in de zakelijke markt is van groot belang en dat bieden we met de Peugeot Professional Centers. Er is altijd een fulltime medewerker aanwezig die klanten alles kan vertellen over de modellen bedrijfswagens van Peugeot, maar ook over op- of ombouw, tijdelijke uitbreiding van het wagenpark, leasing, financiering of onderhoud.” Na de start van het plan om meer te gaan doen voor de zakelijke klant zijn er 24 Professional Centers opgericht. Tot eind dit jaar komen daar nog drie vestigingen bij, dan is Nederland volgens Peugeot goed afgedekt.

De aandacht voor de zakelijke klant legt Peugeot geen windeieren. De markt voor bedrijfsauto’s steeg in 2011 in Nederland met 18,23 procent, Peugeot won 40,88 procent. Het totale marktaandeel van Peugeot bedrijfsauto’s steeg in Nederland van 6,64 naar 7,91 procent. Dit jaar gaat het al net zo goed. In een markt die in het eerste kwartaal licht kromp boekt Peugeot in totaal 37 procent aan afzetstijging en is daarmee met afstand de snelste groeier.


 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.