Nieuws

Hydrauliekservice Pirtek heeft sinds afgelopen week 100 servicewagens in de Benelux-vloot. Het jubileummodel betrof een Mercedes-Benz Sprinter die werd geleverd aan Pirtek Groningen. Directeur-eigenaar Henry Greuter nam de sleutel in ontvangst uit handen van Ge Raadtgever van Mercedes Benz Dealerbedrijven.

Pirtek toont met deze omvang van het wagenpark naar eigen zeggen aan de marktleider te zijn in de Benelux in het met spoed op locatie vervangen van defecte hydrauliekslangen. In heel Europa zijn ruim 800 servicemonteurs dagelijks onderweg om de stilstand van klanten als gevolg van storingen te minimaliseren.

Pirtek hanteert de claim ‘binnen 1 uur op locatie’ en heeft zich tot doel gesteld ondanks de groeiende vraag dit te blijven waar maken. Met het groeiende aantal servicewagens kan de voorrijgarantie blijvend worden afgegeven. Hoewel er 22 centers als uitvalsbasis in de Benelux op de kaart te zien zijn, is het aantal stationeringslocaties in de praktijk veel hoger. Iedere servicewagen is continue onderweg en daarom kan een serviceoproep theoretisch vanaf 100 locaties worden gehonoreerd. Er is altijd een Pirtek-servicewagen in de buurt!

Het Pirtek wagenpark bestaat voor 50-50 uit Fords Transit en Mercedes-Benz’ Sprinter, mede wegens de uitstekende samenwerking met de Ford Ardea groep en Mercedes Benz Dealerbedrijven.

In de zuidelijke regio van België worden zware graaf- en transportmachines ingezet in de mijnbouw. Deze machines vragen een andere benadering en voor dat doel zijn in België meerdere Iveco 7,5 tons Daily’s ingezet met een aangepast assortiment aan hydrauliekslangen en -koppelingen om ook deze markt te bedienen. Een extra zware mobiele hydrauliekpers kan slangen tot een diameter van 4”op locatie persen.

Harald Overwater, algemeen directeur Pirtek Benelux: “De kracht van Pirtek zit met name in het feit dat wij een franchiseformule zijn. Hiermee verlenen we enerzijds als formule een uniforme dienstverlening naar de markt en anderzijds zorgt het ondernemerschap van de Pirtek franchisenemers er voor dat die serviceverlening ook elke dag blijvend wordt waargemaakt door de samenwerking tussen franchisegever en franchisenemers. Wij blijven innoveren en groeien.” 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.