Nieuws

Renault presenteert twee exclusieve conceptmodellen van de nieuwe Kangoo Express: Bleu Sport en Tech Line. Deze uitvoeringen bewijzen dat bedrijfswagens er niet per definitie alledaags uit hoeven te zien. Het laadvolume is zoals van elke nieuwe Kangoo Express: drie kubieke meter laadvolume én geschikt om een europallet in de breedte te plaatsen.

De Kangoo Express Bleu Sport (links) voorziet – met een knipoog naar het verleden – in hedendaagse transportbehoeften. Zo verwijzen de in het wit gespoten stalen wielen naar die van rallyauto’s uit de jaren zestig en zeventig. De carrosseriekleur is ‘Bleu Extreme’ en dat moet de auto een dynamisch uiterlijk geven. Ook opvallend is dat de Kangoo Express Bleu Sport uitgerust met een pushbar die voorzien is van extra lampen van Cibié. Veel race- en rallyauto’s maken sinds jaar en dag gebruik van additionele lampen van Cibié. Ook voorziet Renault de Bleu Sport van een opvallende striping. Verder zijn een aantal accessoires gemonteerd die het karakter van de Bleu Sport benadrukken. Zo is er een dakspoiler gemonteerd die, net als de wielen, in wit gespoten is en daardoor goed opvalt. De sidebars zien er niet alleen goed uit, ze hebben ook een beschermende functie. Omdat het systeem van het type VPS is (dit staat voor Vehicle Protection System), zal bij een aanrijding de ophangbeugel van de sidebar de schade opvangen. Op de achterbumper is een aluminium opstapplank gemonteerd om laden en lossen te vergemakkelijken.

Ook het interieur is niet ongemoeid gelaten. Op de vloer in de laadruimte is een roestvrijstalen traanplaat gemonteerd die de robuustheid van de nieuwe Kangoo Express accentueert. Het halfhoge tussenschot is gespoten in de kleur van de carrosserie.

Ook de Kangoo Express Tech Line is een bestelauto die je moet bekijken als hij langsrijdt. Met zijn matzwarte carrosseriekleur zet deze Tech Line-uitvoering een nieuwe trend in de bedrijfswagenmarkt. Matte lak is bij personenauto’s ‘in’, maar zelfs dan nog zeldzaam. De matzwarte lak is voor een groot deel verantwoordelijk voor de stoere verschijning van de Tech Line. Maar ook de speciale striping en de frontmask op de bumper dragen bij aan zijn robuuste uiterlijk. Juist sportief zijn de lichtmetalen wielen met vijf dubbele spaken, bekend van de Renault Mégane GT. Deze wielen vallen extra op door de gele accenten in de spaken.

Voorts is de Tech Line uitgerust met panelen die de zijkant van de nieuwe Kangoo Express vlak maken. Een groot voordeel hiervan is dat bedrijfsbestickering moeiteloos geplakt kan worden. In de laadruimte is een zelfde roestvrijstalen traanplaat op de vloer geplaatst. De lat-om-lat bescherming op de zijwanden hebben een aluminium-look meegekregen. Net als de Bleu Sport is de Tech Line uitgerust met de dakspoiler, VPS-sidebars en een opstapplank achter.

Optioneel zijn het ‘Pack Airco’, bestaande uit airconditioning en een centraal opbergvak, en het ‘Pack Driver’, met een radio/CD-speler, cruisecontrol en een boordcomputer. Zowel de Kangoo Express Bleu Sport als de Tech Line levert Renault met de 1.5 dCi common-rail dieselmotor 105 pk/76 kW met roetfilter.

Wie nu huppelend naar de Renault-dealer wil om zo’n hippe Kangoo Express aan te schaffen moeten we teleurstellen: er zijn voorlopig zijn geen productieplannen voor deze twee modellen.


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.