Nieuws

Renault plakt 39 cm aan Kangoo Express

Net als Fiat, Citroën, Peugeot en Volkswagen heeft ook Renault nu haar koeriersauto verlengd. De Renault Kangoo Express Maxi is bijna 39 cm langer dan het origineel en biedt een kuub laadvolume meer. De Renault Trafic is ook vernieuwd.

Renault kan de Kangoo Express nu in drie verschillende lengtes aanbieden, want naast de ‘gewone’ Kangoo Express is er ook nog de compact versie. Voor de Maxi heeft Renault de Kangoo verlengd tot een totale lengte van 4,60 m. Dit is 384 mm langer dan de normale Kangoo Express. De laadlengte is ook met bijna 39 cm verlengd, zodat die uitkomt op 1,86 m. Omdat hij niet is verhoogd, kan hij met een hoogte van 1,82 m moeiteloos een parkeergarage in, die meestal een maximale hoogte van 2 m heeft. De wielbasis bedraagt 3081 mm.

De Kangoo Express Maxi biedt 1 m3 meer laadruimte dan de ‘normale’ Renault Kangoo Express. Het laadvolume groeit tot 4,0 m3, met een laadvermogen van 800 kg. Het maximale aanhangwagengewicht is 1.050 kg voor een geremde aanhangwagen. Alle versies van de Renault Kangoo Express Maxi zijn standaard uitgerust met een volledig tussenschot met raam en een zijschuifdeur aan de rechterkant. Een zijschuifdeur aan de linkerkant is optioneel leverbaar.

Er is in het begin nog maar één motor leverbaar: een 1,5 dCi met 85 pk. Later komen de 1.5 dCi met 90pk en 110 pk met roetfilter op Euro-5 normering. Zoals het hele bedrijfswagengamma van Renault is ook de Kangoo Express vanaf januari 2010 leverbaar met het geïntegreerde Carminat TomTom navigatiesysteem. Er worden twee uitrustingsniveaus leverbaar binnen het programma van de Kangoo Express Maxi, namelijk het niveau Express Comfort en Express Tech Line. De Kangoo Express Maxi wordt geïntroduceerd met een vanafprijs van € 13.390 excl. btw/bpm.

De Renault Trafic heeft een nieuw dashboard en aangepaste motoren gekregen. Het dashboard is opnieuw vormgegeven en bevat meer opbergruimtes. Zo zijn er een een A4-vak in het bovenste gedeelte van de middenconsole, een opbergruimte bovenop het dashboardkastje (voor de versies zonder passagiersairbag) en nieuwe opbergruimtes in het middengedeelte. Dankzij een nieuwe kap boven het dashboard is de afleesbaarheid van instrumenten verder verbeterd.

De Trafic heeft daarnaast nieuwe uitrustingen: elektronisch geregelde airconditioning, net als de Kangoo een optioneel Carminat TomTom navigatiesysteem, een nieuw gamma radio/cd-spelers met MP3-ondersteuning met een beter afleesbaar apart display, aansluitmogelijkheden voor losse apparaten en Bluetooth met streaming audio en als laatste cruise control met bediening op het stuur.

De 2.0 dCi motor met vermogens van 90 pk (66 kW) of 115 pk (85 kW) is voortaan leverbaar met roetfilter (FAP). Die reduceert de uitstoot van fijnstof verder. De aangepaste motorinlaat verlaagt tegelijk het brandstofverbruik en daarmee de uitstoot van CO2. De variant met 115 pk (85 kW) levert tevens een iets hoger koppel van 300 Nm bij 1.500 toeren per minuut. Dat was 290 Nm. Bij de bedrijfswagenversies is het brandstofverbruik van de 2.0 dCi 115 pk met 0,8l/100 km verlaagd. De CO2-uitstoot gaat daarmee omlaag naar 195 g/km in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak. De meerprijs van de roetfilter op de huidige fase van de Renault Trafic bedraagt 700 euro, waarbij via SenterNovem 400 euro subsidie verkrijgbaar is, waardoor de meerprijs van de filter uiteindelijk op 300 euro neerkomt.
 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.