Nieuws

Sortimo introduceert flexibel legbordsysteem FR5

Sortimo brengt met FR5 een gloednieuw legbordsysteem op de markt, speciaal ontworpen voor koerier-, express- en pakketdiensten. FR5 biedt een maximale flexibiliteit gecombineerd met maximaal gebruik van de laadruimte. Daarbovenop zorgt deze flexibele voertuiguitrusting voor de grootst mogelijke veiligheid tijdens het dagelijkse werk.

FR5 is ontwikkeld op basis van componenten van het SR5 modulair systeem waardoor bijvoorbeeld de SR-BOXXen perfect geïntegreerd kunnen worden. Bovendien biedt het nieuwe legbordsysteem extra gebruiksgemak voor vakmannen en servicetechnici die een flexibel aanpasbare installatie willen.

De FR5 voertuiguitrusting biedt veel mogelijkheden voor pakketbezorgdiensten en koeriers. Zij maken met dit nieuwe legbordsysteem hun werkprocessen niet alleen sneller en veiliger, maar zullen ze op termijn ook vereenvoudigen. Zowel de legborden als zijprofielen passen zich aan het individuele voertuig aan, wat zorgt voor maximale bewegingsvrijheid. De legborden sluiten automatisch, zijn gemakkelijk toegankelijk en garanderen een snelle verhandeling van de pakketten. Dankzij de eenvoudige en intuïtieve bediening kunnen de inklapbare legborden met slechts één hand bediend worden.

De combinatie van aluminium en staal maakt de FR5 extreem stevig en staat een laadvermogen van 100 kg per legbord toe. De randvrije GripMaxx-legborden, speciaal ontwikkeld voor het nieuwe systeem, zijn uitgerust met een geïntegreerde antisliprand voor veilig transport en vlotter laden en lossen. Bovendien zet men met het geïntegreerde Sortimo ProSafe-ladingbeveiligingssysteem eenvoudig pakketten van alle formaten vast, waardoor het risico op schade tot een minimum beperkt wordt.

Sortimo ontwikkelde speciaal voor pakketbezorgers en koeriers het ProPartition-systeem. Deze stabiele scheidingswand met schuifdeur geeft de bestuurder rechtstreekse toegang tot de laadruimte vanuit de bestuurderscabine. Dit vermindert de loopafstand en zorgt voor een aanzienlijke tijdbesparing. De bestuurder kan het voertuig verlaten via de schuifdeur rechts, aan de stoepkant. De vlakke instapdrempel en bescherming van de randen voorkomen dat de bestuurder struikelt. Daarnaast blijft het mogelijk om een tweede persoon mee te nemen en de originele montagerails in de laadruimte te behouden. Sortimo ProPartition is conform DIN ISO 27956 en ECE-R 14 / 16 / 17 gecertificeerd.

Het flexibele legbordsysteem van Sortimo is ook bijzonder interessant voor vakmensen en servicetechnici die enerzijds op zoek zijn naar een volwaardige bedrijfswageninrichting en anderzijds regelmatig een hoge laadcapaciteit nodig hebben om grote items te vervoeren. Dankzij de eenvoudige FR5 klapfunctie kunnen de legborden, indien nodig, snel en eenvoudig omhoog geklapt worden zodat er voldoende ruimte is voor grote artikelen. Bovendien kan het bedrijfsvoertuig zo in het weekend ook gebruikt worden voor het vervoer van fietsen en andere grote vrijetijdsartikelen.

FR5 is volgens Sortimo een echt ruimtewonder en dankzij de synergie met de SR5-componenten zijn de mogelijkheden legio. De SR5 aluminium zijpanelen en tussenprofielen worden ook gebruikt in de FR5. De legborden – zonder rand, met randhoogte 2 (34 mm) en met randhoogte 4 (68 mm) – zijn volledig geïntegreerd in het slimme Sortimo-systeem. Bovendien kunnen de legborden verder geoptimaliseerd worden door ze uit te rusten met diverse tussenschotten, Sortimo SR-BOXXen voor gereedschap, werkmateriaal en kleine componenten, en antislipmatten om te voorkomen dat de lading schuift. Tot slot kunnen mySortimo-labels gebruikt worden voor een optimaal overzicht in de laadruimte.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.