Nieuws

Renault introduceert de Twizy Cargo, een nieuwe versie van de elektrische Twizy, die speciaal is ontworpen voor het vervoer van kleine goederen in het stadsverkeer. Verwacht geen laadruimte van een kubieke meter, maar zie de Twizy cargo vooral als de ideale stadsauto voor bezorgdiensten van kleine pakketjes, taarten, pizza’s en bloemstukken. Bovendien heb je als ondernemer meteen een ‘eye-catcher’ in huis.

Renault Twizy Cargo 2

Ten opzichte van de normale Twizy ontbreekt de achterste stoel. In plaats daarvan is er een waterdicht compartiment geplaatst dat via de achterzijde bereikbaar is. De laadruimte heeft een inhoud van 180 l en kan een maximaal gewicht aan van 75 kg. Niet veel, maar genoeg voor een bakker die enkele taarten of een pizzakoerier die enkele pizza’s moet afgeven bij een klant. De laadruimte is bereikbaar via een afsluitbare deur die opzij scharniert onder een hoek van 90 graden. De Cargo-uitvoering is ontwikkeld door Renault Tech in samenwerking met Renault Sport Technologies.

Net als bij de normale Twizy, is de Twizy Cargo leverbaar in twee versies, eentje met 5 pk elektromotor en een gelimiteerde snelheid van 45 km/u en een versie met 17 pk die een maximale snelheid van 80 km/u kan halen. De actieradius is 50 km onder extreem gebruik tot 80 km in de eco-stand. De voorstoel blijft verstelbaar, deze is voorzien van een 4-punts gordel en de Twizy cargo beschikt over een airbag. De Twizy Cargo is onderdeel van het elektrische gamma van Renault. Ondernemers profiteren niet alleen van de BTW teruggave op de aankoopprijs en van de batterijhuur (vanaf € 50 per maand), maar ook van dezelfde garantie als de andere uitvoeringen van de Twizy (2 jaar onbeperkt aantal kilometers, 3 jaar garantie op de aandrijving). Daarnaast profiteert de Twizy Cargo ook van de fiscale voordelen die elektrische voertuigen extra aantrekkelijk maken zoals KIA, MIA en Vamil. De Twizy Cargo is leverbaar vanaf € 6.603 excl. btw (Cargo 45) en € 7.265 excl. btw (Cargo 80).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.