Nieuws

UPS introduceert de MobilEye®cameratechnologie in 36 UPS-pakketbusjes door heel Nederland. De technologie wordt voornamelijk ingezet om nieuwe UPS-chauffeurs te trainen in het correct inschatten van verkeerssituaties en om veilig rijgedrag te stimuleren.

Het MobilEye camerasysteem biedt directe begeleiding en inzichten die helpen om beter op verkeerssituaties te anticiperen. Het systeem leert chauffeurs door visuele signalen en geluidssignalen om een veilige rijafstand te behouden, de wettelijke rijsnelheid te respecteren en de risico’s op botsingen in te schatten. De veiligheidstraining met camera duurt drie maanden, waarna de verzamelde data wordt gebruikt voor evaluatie- en trainingsdoeleinden.

Rinze van Wieren, UPS Benelux Operations Manager: “Veiligheid is altijd een van de topprioriteiten geweest binnen UPS. UPS is continu bezig met het evalueren en ontwikkelen van nieuwe technologieën en is volledig toegewijd aan veiligheid, voor werknemers en de samenleving. Het gebruik van de MobilEye technologie door UPS in Nederland sluit aan bij de strategie van UPS om het aantal verkeersongelukken te beperken en bouwt voort op de succesvolle pilot die vorig jaar in Europa werd geïnitieerd.”

De geselecteerde pakketbusjes met de ingebouwde technologie rijden al rond in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Apeldoorn, Rotterdam en Heerenveen. De MobilEye technologie wordt naast Nederland, momenteel ook getest in België, Frankrijk, Duitsland, Roemenië en Zwitserland.

Chauffeurs krijgen gedurende hun carrière bij UPS een uitgebreid trainingsprogramma aangeboden. Dit jaar werden twee Nederlandse UPS-chauffeurs toegelaten tot de UPS Circle of Honor, een wereldwijde elitegroep met chauffeurs die 25 jaar of langer schadevrij hebben gereden. The Circle of Honor telt momenteel vier Nederlandse UPS-chauffeurs.

1 reactie op “UPS monteert MobilEye camera’s op pakketbusjes

  1. RouteXL schreef:

    De leverancier was ook partner van Tesla tot 2016. De eerste generatie van de model S was voorzien van het camerasysteem. Na een fataal ongeluk werd de samenwerking echter stopgezet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.