Nieuws

Ford biedt de chassis-cabine van de Transit nu ook met een verlaagd, lichtgewicht skeletal chassis, speciaal geschikt voor toepassingen met een lage vloer. De 200 kilo gewichtsbesparing levert vanzelfsprekend meer laadvermogen op.

Het chassis is 100 mm lager dan een standaardchassis met voorwielaandrijving. Het voorzien in een lagere laadvloer waarmee een laadklep volgens Ford achterwege kan blijven.

De Transit met skeletal chassis, nu te bestellen bij de Ford Transit Centers, heeft een chassishoogte die 100 mm lager is dan het standaard chassis-cabine met voorwielaandrijving. Daarmee biedt deze uitvoering een betere toegang tot de laadvloer door de lagere opstaphoogte en is er geen aparte goederenlift nodig.

Door de gewichtsbesparing van 200 kg ten opzichte van een vergelijkbare chassis-cabine biedt het geoptimaliseerde ontwerp van het skeletal chassis gebruikers zowel potentieel lager brandstofverbruik als aanzienlijk laadvoordeel, vooral in combinatie met lichtgewicht ombouwcarrosserieën.

“De Ford Transit staat al bekend om de vele carrosserievormen, aandrijvingen en afmetingsvarianten, en met dit model brengen we ons assortiment weer een flinke stap verder”, aldus Hans Schep, general manager Commercial Vehicles, Ford Europa. “Het nieuwe skeletal chassis van de Transit biedt interessante nieuwe mogelijkheden voor bedrijfswagens voor bezorgdiensten en andere ombouwcarrosserieën met lage vloer waarvoor een lage toegang cruciaal is.”

Het skeletal model heeft als basis een Transit-platform met voorwielaandrijving en beschikt over een cabine met open achterkant, waardoor je moeiteloos van de cabine naar de laadruimte van de omgebouwde carrosserie kunt lopen.

Klanten kunnen kiezen uit drie verschillende lengtes wielbases die geschikt zijn voor een reeks van ombouwcarrosserieën, met een brede achteras voor de langste variant en een optionele brede achteras voor de 2 kortere varianten. Alle versies hebben een totale voertuigmassa van 3,5 ton.

De Transit-uitvoering met skeletal chassis wordt geleverd met de krachtige en zuinige 2.0 liter EcoBlue-dieselmotor van 130 of 170 pk, standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.* Klanten kunnen ook kiezen voor de zestraps automatische transmissie; zeer praktisch voor gebruik in de stad.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.