Op 1 maart presenteert Citroën op de Autosalon van Geneve de nieuwe Spacetourer, de opvolger van wat in bestelautokringen de Jumpy heette. Er is nu meer info over onder meer de motoren vrijgegeven.
De Spacetourer, de naam voor de bestelautoversie is nog niet vrijgegeven, is verkrijgbaar met vier dieselmotoren. De kleinste is een BlueHDI van 95 pk, desgewenst handgeschakeld of met zestrapsautomaat. Daarnaast zijn er met dezelfde transmissiekeuzes een BlueHDI 115 en een BlueHDI 150. Topmodel is de HDI met 180 pk, die standaard met een zestrapsautomaat is uitgerust. Nieuw is dat de diesels moeten worden voorzien van Adblue om aan de Euro 6 norm te voldoen.












De Spacetourer staat op het EMP2 platform waar ook de C4 Picasso op huist. Er zijn drie lengtevarianten, waarvan de kortste niet in Nederland leverbaar wordt. Maatje M is 4,95 meter lang en een wielbasis van 3,27 meter. De XL heeft dezelfde wielbasis maar ook een forse overhang achter en komt in totaal op 5,3 meter lengte.
De Spacetourer is zoals het een nieuwe auto betaamt volgebouwd met comfort- en veiligheidsvoorzieningen. Zo is er een head-up display, Connect Nav en van die grappige zaken als een Coffee Break Alert en Driver Alert, maar ook meer serieuze zaken als Lane Departure Warning, Blind Spot Monitoring en zelfs Adaptive Cruise Control.
De eerste interieurbeelden laten een modern dashboard zien. Het zou ons niets verbazen als later voor de bestelautoversie, die later dit voorjaar wordt gepresenteerd, een wat minder sjiek dashboard wordt gehanteerd. Opvallend is dat Citroën zelf spreekt over voldoende opbergruimte in het interieur maar dat daar op de foto’s voorlopig weinig van te zien is.