Nieuws

Vito en Viano met nieuw dynamomanagement

Mercedes-Benz introduceert nieuwe intelligente BlueEFFICIENCY-maatregelen bij de Vito en Viano op het gebied van dynamomanagement. Met het nieuwe BlueEFFICIENCY-pakket wordt een verdere verlaging van het brandstofverbruik van deze bestelwagens gerealiseerd.

VITO BLUE EFFICIENCYHet nieuwe dynamomanagement zorgt ervoor dat de dynamospanning bij acceleraties wordt verlaagd en bij afremmen wordt verhoogd. Daardoor wordt de verbrandingsmotor ontlast en dat heeft een positief effect op het motorvermogen en het brandstofverbruik. De vermogenselektronica zorgt ervoor dat de dynamospanning wordt verhoogd zodat de accu snel kan worden opgeladen.

Tevens wordt met behulp van het nieuwe dynamomanagement tijdens het remproces een deel van de bewegingsenergie (die anders ongebruikt via de wielremmen als warmte in het milieu belandt) omgezet in elektrische energie, die wordt opgeslagen in de accu van het voertuig. Door deze extra oplaadfunctie behoeft minder te worden bijgeladen via de dynamo en deze wordt hierdoor minder vaak ingeschakeld.

Het BlueEFFICIENCY-pakket is optioneel verkrijgbaar op de Vito gesloten bestelwagen en dubbelcabine. De Vito Combi en de Viano worden standaard reeds voorzien van het BlueEFFICIENCY-pakket. Vanaf september wordt het nieuwe dynamomanagement aan het BlueEFFICIENCY-pakket toegevoegd.

Mercedes-Benz heeft BlueEFFICIENCY ontwikkeld met het doel de mobiliteit van de toekomst op verantwoordelijke en duurzame wijze vorm te geven. Het BlueEFFICIENCY pakket omvat onder meer: een zuinige viercilinder CDI dieselmotor met twee vermogenstrappen, een moderne V6 CDI dieselmotor (met automatische versnellingsbak), een nog geoptimaliseerde ECO Gear zesversnellingsbak en enkele andere maatgregelen. Deze kunnen per type verschillen, maar hebben altijd hetzelfde doel: verlaging van het brandstofverbruik.
 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.