Nieuws

Ford heeft dinsdag meer details onthuld over zeven van de dertien nieuwe elektrische auto’s die in de komende vijf jaar wereldwijd worden geïntroduceerd. Enkele van deze modellen zijn hybrideversies van de iconische F-150 pick-up en de Mustang in de VS, een plug-in hybride Transit Custom-bestelbus in Europa en een volledig elektrische SUV met een verwachte actieradius van minimaal 480 kilometer voor klanten over de hele wereld.

Ford richt het EV-plan op de sterkste punten, waarbij een elektrische variant van de populairste grote bedrijfswagens, vrachtauto’s, SUV’s en sportieve auto’s wordt ontwikkeld voor nog meer mogelijkheden, productiviteit en rijplezier.

Het meest interessant van de zeven elektrische auto’s die dinsdag zijn aangekondigd is de plugin hybride van de Transit Custom. Die komt in 2019 op de markt in Europa, als een van de weinige auto’s die gepresenteerd werden. Ook naar Europa komt een volledig nieuwe, volledig elektrische compacte SUV die rond 2020 wordt geïntroduceerd, met een geschatte actieradius van minimaal 480 kilometer, die in de fabriek in Flat Rock zal worden geproduceerd en zal worden verkocht in Noord-Amerika, Europa en Azië.

Komend jaar begint Ford met het testen van de nieuwste generatie elektrische auto’s. In onder andere Europa brengt Ford later dit jaar de Transit Custom ‘plug-in’-hybride op de weg, in combinatie met nieuwe mobiliteitsdiensten, telematicamogelijkheden en connectiviteitsoplossingen.

Daarnaast worden in New York en andere grote steden in de VS twintig hybride Transit Connect-taxi’s en prototypen van bestelwagens getest in verkeersomstandigheden die tot de meest veeleisende in de wereld behoren.

Deze Transit Connects bouwen voort op het succes van de eerste hybride taxi ter wereld: de Ford Escape Hybrid. Dit model was bovendien de eerste hybride SUV ter wereld en de eerste hybride auto die in Noord-Amerika is gebouwd. Veel van de Escape Hybrid-taxi’s zijn nog steeds in gebruik. De taxi’s hebben gemiddeld over een afstand van meer dan 560.000 km passagiers vervoerd en maken daarbij nog steeds gebruik van de oorspronkelijke accu’s. Tegenwoordig is Ford de grootste leverancier van ‘plug-in’-hybrides in de VS en de op een na grootste leverancier van elektrische auto’s in de VS.

Ford is ook bezig met de ontwikkeling van een reeks services die het gebruik van elektrische auto’s nog verder moeten vergemakkelijken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de leidende rol die het bedrijf de afgelopen twee decennia heeft gespeeld op het gebied van elektrische auto’s en bedrijfsauto’s.

“Innovatieve services kunnen net zo belangrijk zijn voor klanten als de elektrische auto’s zelf”, aldus Hau Thai-Tang, Group Vice President Purchasing en promotor van elektrische auto’s bij Ford. “We investeren in oplossingen die particulieren en eigenaren van zakelijke wagenparken moeten helpen om deze nieuwe voertuigen en technologieën naadloos in hun leven te integreren.”

Ford heeft al met verschillende andere autofabrikanten in Europa een memorandum van overeenstemming gesloten voor het opzetten van een heel snel oplaadnetwerk, dat aanzienlijk sneller moet zijn dan krachtigste oplaadsystemen die momenteel in gebruik zijn. In eerste instantie zijn in Europa 400 oplaadpunten gepland. Het is de bedoeling dat consumenten tegen 2020 toegang hebben tot duizenden krachtige oplaadpunten.

Ford is ook bezig met het testen van draadloze technologie op elektrische bedrijfsauto’s in de VS en Europa om het opladen van elektrische auto’s net zo gemakkelijk te maken als parkeren. Zo wordt voorkomen dat bestuurders vergeten om de accu’s op te laden. Met draadloos opladen wordt het elektrische bereik van woon-werkverkeer op korte afstand verder uitgebreid, zelfs tijdens korte stops. Met behulp van FordPass kunnen consumenten ook oplaadtijden reserveren.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.