Nieuws

Nissan heeft zijn NV300 en NV400 bestelauto’s een grondige update gegeven. De tweekrijgen efficiëntere motoren, herziene interieurs en slimme technologie-upgrades voor de best mogelijke rijervaring. De efficiëntere en schone dieselmotoren voldoen aan de nieuwe Euro 6d-TEMP-emissienorm.

De Nissan NV300 krijgt in deze update nog meer power dankzij de introductie van dieselmotoren met 107 en 125 kW. Een nieuwe, optionele Dual Clutch Transmission (DCT) verhoogt het rijcomfort en bedieningsgemak. Bovendien zorgt deze DCT-automaat voor een soepelere acceleratie en een sterk gereduceerd brandstofverbruik. Er zijn  nu zes motorvarianten verkrijgbaar: 125 kW (handgeschakeld en DCT), 107 kW (handgeschakeld en DCT), 88 kW (handgeschakeld), 70 kW (alleen voor bestelautoversies).

De Nissan NV400 is verkrijgbaar in diverse carrosserievarianten, bijvoorbeeld als bestelauto, met open laadbak, als kipper en met dubbele cabine. Daarmee is er een NV400 voor alle specifieke bedrijfsbehoeften. De grote NV400 wordt aangedreven door de 2,3-liter dieselmotor die ook te vinden is in de Nissan Navara pick-up. Dankzij de nieuwe ‘interlocking grille’ straalt de Nissan NV400 een onderscheidend stoere robuustheid uit. Er zijn vijf motorvarianten: 132 kW (handgeschakeld en DCT), 110 kW (handgeschakeld en DCT), 99 kW (handgeschakeld).

Het interieur van de NV300 heeft een metamorfose ondergaan met geüpgradede stoelbekleding, satijnglanzend verchroomde afwerkingsdetails, een zwart in plaats van grijs dashboard en een uitgebreide uitrusting, inclusief een nieuwe generatie van het DAB-audiosysteem.

Het interieur van de NV400 is eveneens compleet opgefrist en biedt nog meer rijcomfort. Onder meer door een geheel nieuw dashboard en stuurwiel voor nog meer comfort, verbeterde ergonomie en een premium uitstraling, verbeterde opslagmogelijkheden en bruikbaarheid, inclusief een lade en royale opbergmogelijkheid in het deurpaneel en nieuwe voorzieningen zoals draadloos opladen en een opgefrist infotainmentsysteem met mirrorscreen-mogelijkheid.

De NV300 en de NV400 bieden bestuurders veel connectiviteitsmogelijkheden, met extra functionaliteit en comfort om lange ritten prettiger te maken. In beide modellen kan de bestuurder profiteren van Android Auto en Apple CarPlay voor naadloze smartphone-integratie. Het infotainmentsysteem met 7-inch touchscreen heeft een nieuwe interface met de vertrouwde lay-out van een smartphone, voor snelle toegang tot kaarten en mediadiensten.

De Nissan NV400 is daarbij ook voorzien van diverse nieuwe Nissan Intelligent Mobility veiligheidsvoorzieningen, inclusief Front Park Assist, Blind Sport Warning met Side Wind en Lane Departure Alert. Ook automatische ruitenwissers en verlichting, Rear Park Assist, een achteruitrijcamera én Hill Start Assist zijn inbegrepen. Voor extra veiligheid in de laadruimte monteert Nissan extra sloten op de zij- en achterdeuren.

“Met de gloednieuwe Dual Clutch Transmission accelereert de Nissan NV300 soepeler en verbruikt hij duidelijk minder brandstof. Met deze ontwikkeling heeft Nissan het algehele rijcomfort en motorprestaties sterk verbeterd”, zegt Paolo D’Ettore, Light Commercial Vehicles (LCV) Director voor Nissan Europe. “We begrijpen dat het laag houden van de total cost of ownership – zonder in te leveren op essentiële zaken als comfort, veiligheid en technologie – van het grootste belang is voor de berijders van bestelauto’s, die de kost verdienen met rijden en veel tijd op de weg doorbrengen. Daarom blijven we ons assortiment LCV’s verbeteren als onderdeel van onze belofte Your Future Guaranteed. Dat illustreren de sterk opgefriste versies van de NV300 en NV400, die nu kostenefficiënter, comfortabeler en beter verbonden zijn dan ooit”, aldus D’Ettore.

De Nissans NV300 en NV400 zijn gebaseerd op de Renault Trafic en Renault Master. De veranderingen aan de Nissans zijn dan ook, naar wij inschatten, volkomen gelijk aan de updates van die auto’s. Foto’s van het interieur van de Nissans zijn niet beschikbaar, maar dat zal er hetzelfde uitzien als bij de Renaults.

Nissan onderscheidt zich wel van de concurrentie door op elke bedrijfsauto standaard vijf jaar garantie te geven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.