Nieuws

Meer foto’s van Volkswagen e-load up!

Onlangs introduceerde Volkswagen de e-load up!, een studiemodel dat vooruitblikt naar een volledig elektrisch aangedreven bestelauto. Nu is er een nieuwe versie die dienst kan doen als ‘follow me-voertuig’ voor vliegtuigen op luchthavens. En laat Volkswagen meer foto’s zien van de laadruimte van de compacte stille bestelauto.

 06-VW_e-load_up

De e-load up! heeft de compacte afmetingen van de elektrische aangedreven e-up! die al als personenwagen leverbaar is. Toch zijn er verschillen: de e-load up! staat 15 mm hoger op de wielen en de ramen achter zijn geblindeerd. De techniek is identiek. Onder de kap ligt een elektromotor met een vermogen van 60 kW/82 pk. Deze laat de e-load up! accelereren van 0-100 km/h in 12,4 sec en heeft een top van 130 km/h. Met volledig geladen lithium-ion accu’s (capaciteit 18,7 kWh) bedraagt de actieradius volgens NEFZ 160 kilometers – het relatief lage gewicht (1.164 kg) speelt daarbij een positieve rol.

03-VW_e-load_upAchter de scheidingswand van de e-load up! bevindt zich een bagageruimte met een inhoud van 1.400 liter. Het maximale laadvermogen bedraagt 306 kg. Ook praktisch is de volkomen vlakke laadvloer. Door zijn compacte afmetingen is de e-load up! ook in drukke binnensteden met nauwe straten eenvoudig te manoeuvreren én te parkeren. Hij is dan ook geschikt voor bijvoorbeeld pakketdiensten, pizza-bezorgers, cateraars en servicetechnici met de stad als werkterrein.

Nog geen productieplannen

De e-load up! zou prima bij het Nederlandse verkeersbeeld in grote steden passen. Niet alleen vanwege de beperkte ruimte in onze steden, maar ook omdat de laadinfrastructuur in ons land al sterk ontwikkeld is. De e-load up! biedt zeker voor de genoemde doelgroepen precies de juiste hoeveelheid laadruimte en hij is graag gezien in alle milieuzones. Bovendien kan hij ook op de snelweg prima uit de voeten. Op dit moment zijn er nog geen concrete productieplannen voor de e-load up!, maar het is goed te weten dat dit bij voldoende interesse uit de markt zonder meer mogelijk is. Mocht de auto in Nederland leverbaar worden, dan is dat op geel kenteken, dus BPM-plichtig.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.