Nieuws

‘Praktische problemen met StreetScooter’

De inzet van de StreetScooter, de elektrische bezorgauto van DHL Deutsche Post, verloopt in Duitsland niet vlekkeloos. Die Welt tekent een klaagzang van gebruikers op, die zelf ook nog duidelijk moeten wennen aan het gebruiken van het elektrische voertuig.

De beloofde 100 km actieradius wordt door veel van de nu 5.000 ingezette StreetScooters amper gehaald. 75 km wordt op zijn best gehaald, zeggen de Duitse postbodes en pakketbezorgers. Het zorgt ervoor dat ze op hun rondes goed moeten uitdokteren of ze nog wel terug naar het depot kunnen rijden. Het is al meermalen voorgekomen dat er een StreetScooter met lege accu stilviel, aldus de postbodes.

Om zoveel mogelijk stroom te besparen zetten de gebruikers de verwarming uit, wat in de wintermaanden echter leidt tot koude cabines en beslagen ruiten. Daarbij komt nog dat de lichtgewicht bouw van de StreetScooter niet alle gebruikers een veilig gevoel geeft. Volgens Die Welt zijn er gevallen bekend waar de kunststof motorkap spontaan openvloog en er andere storingen optraden.

Volgens bronnen binnen Deutsche Post is er frustatie over de StreetScooter. “Medewerkers maken zich zorgen over hun voertuig, terwijl ze zich eigenlijk volop op hun werk moeten kunnen concentreren”, aldus een medewerker. Volgens sommige personeelsleden had DHL Deutsche Post, dat de StreetScooter zelf ontwikkelde en vermarkt, het voertuig beter nog verder kunnen ontwikkelen alvorens het op grote schaal in te zetten.

DHL Deutsche Post wil amper reageren op de door Die Welt opgetekend problemen. “Ons zijn geen winterproblemen met de StreetScooter bekend. Pechgevallen zijn volgens onze statistieken incidenten.”

Bestelauto reed vorig jaar een test met de StreetScooter Work

Bron: Die Welt


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.