
Renault vergroot het toch al rijke gamma van de Master ZE met een nieuwe chassis-cabine. Ook nieuw is dat de Master ZE een verhoogd laadvermogen heeft, tot meer dan 1.700 kg.
Met de komst van de chassis-cabine is de Master ZE er nu in drie chassisvarianten (gesloten bestelauto, platformcabine en chassis-cabine), drie lengtes, twee hoogtes en een maximum tonnage van 3,1 dan wel 3,5 ton. Het laadvermogen bedraagt nu maximaal 1.700 kg en dat is iets meer dan voorheen. Dat komt doordat Renault de elektrische aandrijflijn van de Master ZE licht heeft aangepast. De actieradius van de Master ZE, in al zijn varianten, bedraagt 130 km en met een 32 A / 7,4 kW Wallbox aansluiting is de auto in zes uur tijd weer volledig op te laden.
De nieuwe chassis-cabine van de Master ZE is verkrijgbaar in lengte 2 en 3 (L2/L3) en enkel in H1, met een maximaal laadvermogen van 1.620 kg voor conversie. De opbouw is natuurlijk naar keuze. Renault schetst het voorbeeld van een 20 m3 volumebox plus een laadklep, en dan blijft er nog altijd 1.000 kg aan laadvermogen over. De platformcabine heeft een laadvermogen tot 1.740 kg en de gesloten bestelauto kan maximaal 1.430 kg vervoeren.

De chassis-cabine en de versies van de Master ZE met een verhoogd laadvermogen zijn vanaf september dit jaar te bestellen.